معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل گفت: همه مدیران استان باید نسبت به اقامه نماز در مجموعه خود اهتمام جدی داشته باشند.

کاظم دبیر در نشست شورای اقامه نماز استان اردبیل اظهار کرد: نماز باید در اولویت تمام موضوعات قرار گیرد، زیرا امروز خانواده‌ها و به ویژه نسل جدید در معرض تهدید فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قرار دارند و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آنها یک مساله جدی به شمار می‌آید.

او مهم‌ترین عنصر در تقابل با آسیب‌های اجتماعی را تربیت دینی و معنوی و ترویج نماز در بین نسل جدید دانست و تاکید کرد: آموزش خانواده‌ها و توانمندسازی والدین باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز با اشاره به نتیجه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۲ در بحث نماز گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان باید نسبت به اجرای دقیق و کامل مفاد تفاهم‌نامه‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه مربوطه اهتمام کافی داشته باشند.

الله‌شکر عبدی با اشاره موضوع سی و یکمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو و رسالت ما»، مهمترین رسالت ستاد اقامه نماز را رونق بخشیدن به امر نماز در جامعه برشمرد و افزود: گسترش برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با نماز به ویژه در بین نسل جدید نیازمند حمایت مادی و تخصیص منابع استانی بیشتر است.

بررسی وضعیت مسجد‌ها و نمازخانه‌های بین‌راهی، راهکار‌های عملیاتی کردن منشور اقامه نماز در مدرسه‌ها، برگزاری اجلاس‌های استانی و شهرستانی نماز در سال جاری با پشتیانی مالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همکاری شهرداری‌ها از دیگر مصوبه‌ها و موضوع‌هایی بود که در این نشست مطرح شد.

در مجموع حدود ۸۰ دستگاه جز نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی فعال در استان اردبیل زیر نظر ستاد اقامه نماز هستند و همچنین افزون بر ۲ هزار باب مسجد و حدود ۱۷۸ بقعه متبرکه و امامزاده در نقاط مختلف این استان وجود دارد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.