معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل دستگاه‌های اجرایی استان را موظف به معرفی مشاور خود در امور معلولان به استانداری دانست.

رضا قاسمیان در همایش گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در اداره‌کل بهزیستی استان گفت: دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل موظف به معرفی مشاور خود در امور معلولان به استانداری هستند و قانون ۳درصد سهمیه استخدام ویژه افراد دارای معلولیت نیز باید به درستی اجرا شود.

او افزود: با برگزاری نشست‌های متعدد در استانداری اردبیل برای مناسب‌سازی اماکن عمومی با وضعیت جسمی معلولان، در این زمینه تلاش‌ها در جریان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان اینکه باید در جامعه احترام به معلولان نسبت به ترحم به آنان اولویت داشته باشد، ادامه داد: ۹۹درصد وجود انسان، فراتر از جسم است و یک درصد که جسم را شامل می‌شود، بار زحمت بقیه وجود آدمی را به دوش می‌کشد و با این نگاه، نباید به خاطر نقص در عضوی از بدن، احساس ناتوانی و محدودیت داشته باشیم.

۳۰ دستگاه اداری در قبال معلولان وظیفه دارند

جلال آفاقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل هم در این همایش بیان کرد: قانون حمایت از معلولان در سال ۹۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است، اما همه موارد آن در جامعه به درستی اجرا نمی‌شود.

او افزود: قانون حمایت از معلولان برای ۳۰ دستگاه اداری در قبال معلولان وظیفه تعریف کرده است که این قانون ضمانت اجرایی دارد و باید همه دستگاه‌های مسؤول در خدمت به جامعه معلولان، برابر قانون به وظایف خود عمل کنند.

پرداخت مستمری به بیش از ۱۸هزار معلول در استان اردبیل

حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این مراسم از تشکیل ۲۶هزار و ۳۷۶ پرونده معلولان در استان خبر داد و گفت: ۱۸هزار و ۳۵۲ نفر از آن‌ها مستمری دریافت می‌کنند و ملبغ کل پرداختی برای آن‌ها ماهانه ۹میلیارد و ۲۵۹میلیون تومان است.

گفتنی است؛ در ادامه این همایش که با شعار «باور توانمندی‌ها، نویدبخش دنیای دسترس‌پذیر» برگزار شد، نماینده معلولان به بیان چالش‌های پیش روی این قشر از جمله اشتغال و مسکن پرداخت و از معلولان برتر و توانمند حوزه‌های هنری، فرهنگی، ادبی، علمی و ورزشی تجلیل به‌عمل آمد و هم‌چنین نمایشگاهی از تولیدات، صنایع‌دستی و تابلو‌های هنری معلولان به نمایش گذاشته شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.