مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل گفت: برای تحقق انضباط مالی و افزایش شفافیت در این حوزه از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

عقیل شکری اظهار کرد: رسانه‌ها، هم پای دیوان محاسبات بهترین حافظ بیت المال هستند و تلاش داریم با راه اندازی مجمع نظارتی از ظرفیت رسانه‌ها در پاسداشت بیت المال و صیانت از اموال عمومی استفاده کنیم.

او افزود: از میان اهالی رسانه‌ها افرادی که علاقه‌مند به همکاری با دیوان محاسبات هستند می‌توانند با حضور در مجمع نظارتی یاریگر دیوان محاسبات باشند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل همچنین از راه اندازی سامانه ۱۹۸ در دیوان محاسبات خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه ارتباط و تعامل دیوان با اقشار مختلف مردم در حفاظت از اموال عمومی و بیت المال بیشتر خواهد شد.

شکری در پاسخ به سوالی درباره سوء استفاده برخی دستگاه‌های اجرایی استان از اموال و امکانات دولتی در انتخابات افزود: در این مورد اطلاعاتی به ما گزارش نشده و اگر چنین اطلاعاتی در اختیار دیوان محاسبات قرار گیرد، براساس قانون با خاطیان برخورد خواهیم کرد.

او گفت: در راستای عمل به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، رسیدگی به عملکرد شرکت‌های تولیدی و اقتصادی با جدیت هر چه تمام‌تر در دستور کار قرار گرفته تا شاهد شفافیت و بهبود عملکرد این مجموعه‌ها باشیم.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل با بیان اینکه نظارت دیوان محاسبات بر شرکت‌ها موجب مطلوبیت صورت‌های مالی و ایجاد شفافیت در امور می‌شود، افزود: حسابرسان و کارشناسان دیوان محاسبات استان بدون هیچ دخالتی در امور اجرایی کمک حال و مباشری امین برای دستگاه‌ها و شرکت‌ها هستند.

شکری با یادآوری وظیفه و رسالت دیوان محاسبات در راستای تحقق شعار سال گفت: برای تحقق انضباط مالی و افزایش شفافیت در این حوزه از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

او با بیان اینکه رسیدگی‌های به موقع دیوان محاسبات در معیشت و زندگی مردم موثر بوده و هیچ خدمتی از این بالاتر نیست، افزود: صیانت از بیت‌المال و اموال عمومی وظیفه‌ای است که قانون بر عهده دیوان محاسبات کشور گذاشته و ما هم برای انجام این وظایف تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

مدیر کل دیوان محاسبات استان اردبیل همچنین از آمادگی دیوان محاسبات برای کمک به دستگاه‌های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم خبر داد و گفت: حمایت‌های ما از ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌مندی بهتر مردم از خدمات تداوم خواهد داشت.

شکری با بیان اینکه رویکرد دیوان محاسبات در طرح‌های عمرانی نگاه پیشگیرانه و مبتنی بر مشورت است، افزود: همراهی و همکاری مسئولان برای تداوم فعالیت‌های عمرانی در استان، به نفع مردم خواهد بود.

او توزیع اعتبارات به صورت عادلانه در کشور را ضروری دانست و گفت: توزیع اعتبارات بین استان‌های کشور باید بر اساس شاخص‌هایی صورت گیرد که منجر به توسعه متوازن و عادلانه مناطق مختلف کشور شود.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل درباره احتمال انحراف مالی دستگاه‌های اجرایی استان در هزینه کرد‌ها افزود: تا گزارش بودجه تفریغ نشده اجازه انتشار آن را در رسانه‌ها نداریم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.