بیمارستان بشاگرد به حاشیه های انتقال مادر باردار از این شهرستان به میناب پاسخ داد.

بیمارستان بقیه‌الله (عج) بشاگرد در واکنش به گزارش منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر «مصائب انتقال بانوی باردار از بیمارستان بشاگرد به میناب /شبکه بهداشت و درمان بشاگرد پاسخگو شود» توضیحاتی ارائه کرد.

 خانواده این مادر باردار اعلام کرده بودند که این مادر بدون معاینه در بیمارستان بشاگرد دستور اعزام به شهرستان میناب صادر شده است که با خودروی شخصی این انتقال صورت گرفته است و در بین مسیر خودروی شخصی خراب شده است و احتمال زایمان و مرگ مادر و نوزاد وجود داشته است.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان بقیه‌الله (عج) شهرستان بشاگرد،مظاهر نجفی، رئیس بیمارستان این شهرستان ، تأکید کرد که تمامی مراحل درمانی این بیمار مطابق با اصول علمی انجام شده و تصمیم به ارجاع به بیمارستان میناب، طبق نظر متخصص زنان، بر اساس نیاز بیمار به امکانات تخصصی‌تر صورت گرفته است.

دکتر نجفی افزود: خانم (س. م) ۴۰ساله و باردار ششم، در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ساعت ۱۲:۱۸ بامداد با شکایت از کاهش حرکات جنین، به همراه خانواده خود با پای خود به بیمارستان مراجعه کرده است.

به گفته این مقام مسئول؛ بر اساس سونوگرافی، بارداری بیمار در هفته ۳۸ و دو روز قرار داشت و علائم حیاتی نرمال بود.

وی ادامه داد: طبق گزارش بیمارستان، معاینه واژینال نشان داد که دهانه رحم بسته است و بیمار درد زایمان، خونریزی یا آبریزش نداشته است.

رئیس بیمارستان بقیه الله (عج) شهرستان بشاگرد با بیان اینکه همچنین نوار قلب جنین نیز گرفته شده و نتیجه آن به متخصص زنان آنکال اطلاع داده شده است، گفت: پس از بررسی، متخصص زنان بیمارستان، تصمیم به ارجاع بیمار به سطح بالاتر گرفته و به بیمار و خانواده همراه وی اطلاع داده شده است، اما با توجه به وضعیت پایدار بیمار، نیازی به اعزام با آمبولانس تشخیص داده نشده است.

دکتر مظاهر نجفی تأکید کرد که تمامی اقدامات درمانی طبق استاندارد‌های پزشکی انجام شده و هدف از ارجاع، ارائه خدمات بهتر و تخصصی‌تر به بیمار بوده است.

رئیس بیمارستان بشاگرد ضمن انتقاد از نوع گزارش منتشر شده اظهار داشت: انتظار می‌رود که در مطالب رسانه‌ای، تشخیص‌های پزشکی به درستی به متخصصین مربوطه واگذار شود و نه به بیمار یا همراهان وی.

دکتر نجفی افزود: در این گزارش، قدرت تصمیم‌گیری در مورد نیاز به آمبولانس به جای پزشک به بیمار منتقل شده که اشتباه است.

وی در ادامه تصریح کرد: لازم است که خبرنگاران و اصحاب رسانه در پیگیری و گزارش چنین مواردی، دو سویه عمل کرده و همه جوانب را پیش از انتشار بررسی کنند تا اطلاعات به درستی به افکار عمومی منتقل شود، این موضوع در حفظ اعتماد عمومی به کادر درمانی و سلامت بسیار حیاتی است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که این توضیحات به شفاف‌سازی و رفع هرگونه ابهام کمک کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.