خطیب جمعه قم گفت: اولین گام برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین این است که سران کشور‌های اسلامی فقط شعار ندهند، سفارت اسرائیل را در کشورهایشان ببندند و روابط خود را قطع کنند.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم گفت: فلسطین و غزه موضوع اول جهان اسلام و دنیا است و همه کشور‌های اسلامی بدانند اگر کوتاه بیایند همین قساوت و خونریزی که در غزه می‌بینند در انتظار آنها است. 

خطیب جمعه قم با بیان اینکه فلسطین و غزه نشان داد در میان جهانخواران، رحم و مروت نیست افزود: مقاومت می‌ایستد و پیش می‌رود؛ اما سران کشور‌های اسلامی و جهان عرب بدانند ننگی بدی برای خود می‌خرید؛ این افتضاح بزرگی است که چشم شما این همه ظلم را می‌بیند، اما سکوت می‌کند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: ما روابط خوبی با ترکیه داریم و از ارتباط خوب با همه همسایگان استقبال می‌کنیم، اما آقای اردوغان گفتند که مناسب است که کشور‌های اسلامی اقدام کنند؛ آقای اردوغان و دیگر حکام منطقه بدانند اولین گام این است که سفارت اسرائیل را در کشورهایشان ببندند و روابط خود را قطع کنند و شعار ندهند و در مراجع بین المللی همراهی کنند.

امام جمعه قم افزود: دم فرو بستید و برخی در پشت پرده خنجر می‌زنید؛ امت اسلامی این را نمی‌پذیرد.

وی گفت: اسرائیل بداند که در محاصره است و این محاصره ادامه پیدا می‌کند و سپاه رسول خدا (ص)، محور مقاومت و آزادگان جهان اسلام، شما را نابود خواهند کرد.

آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: ایران با رویکرد جامع، راهبردی و هوشمندانه در حال تغییر معادلات است و این راه را ادامه می‌دهد و هر روز در حال انتقام از مظالم رژیم صهیونیستی است و آن انتقام سخت نیز به موقع و هوشمندانه گرفته خواهد شد.

سیاست خارجی جمهوری اسلامی شکستن تک قطبی است

خطیب جمعه قم گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی، شکستن تک قطبی در عالم و شکل دادن قطب‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی جدید است و پیمان‌های بریکس و شانگهای نیز برای تقویت تولید قطب‌های جدید قدرت است. دولت شهید رئیسی گام‌های بزرگی در این رابطه برداشت و این دولت نیز باید این مسیر را با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب طی کند.

وی افزود: اساس سیاست ما تعامل، همکاری و شکستن تک قطبی و تولید قطب‌های جدید است، اما برخی از کشور‌ها از جمله روسیه بداند جزایر سه گانه و گذرگاه زنگزور خط قرمز سیاسی ما است و ما در مصالح سیاسی، انقلابی و ملی مان قاطع هستیم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: انتظاری که از دوستانمان داریم این است که به خط قرمز‌های ما ورود پیدا نکنند و نهایت احتیاط را داشته باشند؛ به همسایگان نیز توصیه می‌کنیم که راه را بی جهت برای ورود بیگانگان باز نکنند.

توصیه به نخبگان: بمانید و صبوری کنید

خطیب جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جذب و نگهداری نخبگان و استعداد‌های برتر ضروری است گفت: این نخبگان بودند که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حماسه‌های علمی خلق کردند.

وی خطاب به نخبگان گفت: بمانید و صبوری کنید و این راه پر افتخار را طی کنید؛ دستگاه مسئول نیز در این زمینه وظیفه سنگینی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.