مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ۶ هزار هیئت امنا، خدمات اجتماعی بقاع متبرکه از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به درمان بیماران ومراسم فرهنگی ومذهبی را مدیریت می‌کنند.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف اظهار کرد: سنت وقف قبل از تاریخ اسلام وجود داشت و اسلام وقف را تأیید و مردم نیز به وقف نگاه ویژه دارند.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به ثبت ۱۴ وقف جدید طی سال جاری افزود: در راستای حراست از موقوفات برای ۳۶۸۰ ملک وقفی سند مالکیت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۳۰ پرونده علیه متصرفان غیرقانونی تشکیل شده و با حمایت دستگاه قضا آرای خوبی به نفع موقوفات صادر شده است، ادامه داد: املاک وقفی برای توسعه موقوفات و تأثیرگذاری در توسعه استان قابل واگذاری به سرمایه گذاران است.

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه ۴۰ امین موقوفه در کنار ۲۵۰ متولی برای اداره موقوفات با اوقاف همکاری دارند، گفت: وجود ۹۵۱ امام زاده در سراسر استان بیانگر ولایت مداری و ارادت مردم استان به اهل بیت (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: ۶ هزار هیئت امنا، خدمات اجتماعی بقاع متبرکه از جمله توزیع بسته‌های معیشتی، کمک به درمان بیماران، اسکان زائران و مراسم فرهنگی و مذهبی را مدیریت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ۲ هزار قرآن آموز در مراکز حفظ قرآن بقاع متبرکه فعالیت آموزشی دارند، ادامه داد: همه درآمد موقوفات گیلان در داخل استان هزینه می‌شود و هر چه موقوفات احیا شود و حقوق موقوفات پرداخت شود در استان هزینه می‌شود.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۴ هزار متر مربع فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه انجام شده و یا در حال انجام است، گفت: استعلام ادارات خدماتی از اوقاف به حفظ و حراست موقوفات کمک می‌کند لذا دخل و تصرف در املاک موقوفه غیرشرعی و حرام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.