رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۶۶۹ هزار و ۴۷۴ تِن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان خریداری شده و این روند همچنان ادامه دارد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون از مجموع مطالبه گندم‌کاران ۶۵ درصد از بهای گندم خریداری شده و در مجموع ۷۷ هزار و ۱۹ میلیارد و ۸۶ میلیون ریال به زارعان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از قطب‌های تولید گندم در کشور است افزود: ۱۰۵ هزار هکتار وسعت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار وسعت اراضی دیم استان است.

شهبازی اضافه کرد: عملکرد زارعان استان در واحد سطح جزو بالاترین عملکرد‌ها در کشور بوده و از کشاورزان جای تشکر است.

وی ادامه داد: هم اکنون خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۷۲ مرکز خرید در مناطق مختلف استان در حال انجام است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هزار و ۶۰۰ کمباین بومی و مهاجر از آغاز برداشت در سطح مزارع استان در برداشت روزانه محصول مزارع گندم آبی و دیم استان یاریگر کشاورزان بودند.

وی گفت: سال زراعی گذشته بیش از ۶۸۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد و امسال پیش ‌بینی می‌شود این مقدار به بیش از این مقدار برسد.

آذربایجان ‌غربی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالانه ۸۰۰ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد و حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن گندم است.

ارقام گندم کشت شده در گندم‌زار‌های آذربایجان‌غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.