مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: تا پایان سال قرار است هزار تن تیلاپیا وارد شود که بخشی از آن وارد شده است.

آرش نبی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: علی رغم ازدیاد تقاضا برای صادرات، اما ماهی به اندازه کافی ناشی از فرهنگ مصرف بازار داخل  در فصل پاییز نداریم.

او قیمت هرکیلو قزل آلا در عمده فروشی تهران را ۱۶۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی ماهی قزل آلا ۱۰ هزارتومان بالای قیمت تمام شده معادل ۶ درصد سود برای تولیدکننده عرضه می شود.

 نبی زاده ادامه داد: امسال برآورد می شود که تولید با کاهش ۲۵ هزارتنی نسبت به سال قبل به ۱۰۰ هزارتن برسد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی کاهش واردات تخم چشم زده و بلاتکلیفی ارز واردات کالا را عامل اصلی کاهش تولید قزل آلا دانست و گفت: بنابر آمار امسال ۲۰ تا ۲۵ میلیون قطعه تخم چشم زده کمتری نسبت به سال قبل وارد شده است که همین امر موجب شده تا تولید حدود ۲۰ هزارتن کاهش یابد که این امر اثر خود را بر بازار شب عید بگذارد.

به گفته او، امسال بنابر طرح های توسعه ای که شیلات اعلام کرد ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون قطعه تخم چشم زده نیاز است که بدلیل ورود سازمان بازرسی صنعت بلاتکلیف گذاشتند و ارز تعیین تکلیف نکردند که این امر منجر به از دست دادن بازار صادرات می شود.

نبی زاده درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۲ هزارتن صادرات داشتیم که امسال بعید است به رقم ۱۱ هزارتن سال گذشته برسیم.

 او گفت: براساس تصمیم مسئولان قرار است تا پایان سال تیلاپیا هزارتن تیلاپیا وارد شود که بخشی از آن وارد شده است، حال امیدواریم موضوع دخالت نهادهای مختلف در بازار جمع شود و تنها نهادهای تخصصی تصمیم بگیرند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.