مربی استقلال خوزستان گفت: من انتقادات را قبول ندارم حتی اگر تیم ملی فوتبال بد بازی کند.

حسین کعبی مربی تیم فوتبال استقلال خوزستان  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در بازی با امارات در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: ما بیشتر به دنبال ۳ امتیاز بازی بودیم.  تیم امارات در هفته اول توانسته بود تیم قطر قهرمان آسیا را شکست بدهد. به نظرم این تیم می‌خواست در زمین خودش برابر ایران  ۳ امتیاز را بگیرد و بتواند با  ۶ امتیاز خیالش را در جدول رده بندی راحت کند.

او افزود:   بازی سنگینی بود و شاید بعضی‌ها انتقاد کردند، اما  طبیعی بود که تیم امارات ۲۰ دقیقه آخر زمین و توپ در اختیارش باشد  و به دنبال ۳ امتیاز بازی بود. البته بازیکنان ما خوب بازی کردند و به خوبی امتیاز گرفتند و برنده بازی شدند.

کعبی درباره اینکه فرصت سوزی ملی پوشان را در بازی با امارات را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: اگر توپ بازیکنان ما وارد دروازه می‌شد، شاید بازی را با اختلاف گل بیشتر برنده می‌شدیم. طبیعی بود تیم ملی امارات در زمین خودش و جلوی تماشاگران خود بازی می‌کرد و مشخص بود که ایران بعد از گل عقب می‌نشیند و حریف حمله می‌کند. تیم ملی ۳ امتیاز بازی را می‌خواست، اما مردم فوتبال زیبا را می‌پسندند.

او افزود: خیلی‌ها می‌گفتند که بازیکنان خط حمله سنشان بالا است. البته ما بازیکنی که جانشین مهاجمان فعلی شوند، نداریم. ما کسی که بازی را در بیاورد نداریم و فقط طارمی بازیکن اینترمیلان و آزمون بازیکن شارجه امارات را داریم که برایمان بازی را در بیاورند. اگر جوانگرایی می‌خواهیم انجام بدهیم دلیل ندارد که ۱۱ نفر را جوان کنیم و باید آرام آرام جوانگرایی کنیم.

مربی فوتبال درباره اینکه تیم ملی فوتبال به راحتی یا سختی به جام جهانی صعود می‌کند، گفت: ما تاکنون ۲ بازی انجام دادیم و هنوز زود است درباره صعود به جام جهانی حرف بزنیم. بازی‌های سخت  با ازبکستان و قطر مانده است. ان شا الله بتوانیم تمرکز کنیم و شرایط  برای تیم ملی مهیا شود و زمین‌های تمرین و بازی مان خوب شوند تا بتوانیم یقه تیم‌ها را در اینجا بگیریم. دلیل ندارد که برویم و یقه تیم‌ها را بیرون بگیریم و هوادار را  به ورزشگاه بیاوریم و ان شا الله اتفاقات خوبی رقم بخورد.

او ادامه داد: اگر می‌خواهیم از تیم ملی انتقاد کنیم من شخصا خیلی می‌توانم انتقاد کنم، اما به جایی نمی‌رسیم.  اگر دلسوز تیم ملی هستیم، ما باید به  تیم ملی کمک کنیم و موفقیتش برایم مهم است و اینکه نتیجه بگیرد. به نظرم با انتقاد هیچ اتفاقی در این فوتبال نمی‌افتد.   

کعبی درباره اینکه انتقادات صورت گرفته برای سهم خواهی هست، گفت: بعضی‌ها شاید با سرمربی و بازیکنان  تیم ملی مشکل دارند. خیلی‌ها آمدند و درباره مهدی طارمی مصاحبه کردند و به من گفتند که تو هم درباره این بازیکن حرف بزن. طارمی دلش پر بود و حرف‌هایی زد و او انتقاداتی کرد چرا باید به او حمله کنیم. ما باید به امثال طارمی کمک کنیم و به این بازیکنان نیاز داریم و دارند به تیم ملی خدمت می‌کنند. من انتقادات را قبول ندارم حتی اگر تیم ملی بد بازی کند. برای من تیم ملی مهم است و به شخص کاری ندارم. همچنین من نزدیک به ۲۵ سال در همه رد‌های تیم ملی بازی کردم و شخصا تیم ملی کشورم را دوست دارم.

مربی فوتبال درباره اینکه مهدی قائدی بعد از گلزنی از هواداران امارات عذرخواهی کرد و اقدامش درست بود، گفت: مهدی خیلی ساده هست و اینطور نبینید که شیطون است.  به نظرم قائدی از ته دل این حرف‌ها را نزده است. مطمئن باشید او درباره حرفی که زده فکر می‌کند و صددرصد از مردم ایران هم عذرخواهی می‌کند.

او درباره اینکه تیم ملی می‌تواند از گروهش به جام جهانی صعود کند، بیان کرد: به نظرم دیگر مثل قبل نیست که با، اما و اگر به جام جهانی برویم. امسال تعداد تیم‌های راه یافته به جام جهانی بیشتر شدند و شاید گروه ما سخت باشد، اما امیدوارم به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کنیم.

کعبی درباره وضعیت استقلال خوزستان بیان کرد: وضعیت و شرایط تیم ما خوب است و با شمس آذر بازی داریم. بازیکنان خوبی داریم که حرف گوش کن هستند و جمع صمیمی داریم. مربی بی نظیری داریم. من با  خیلی از مربیان خارجی کار کردم، اما این مربی خیلی دوست داشتنی است و بازیکنان دوستش دارند و خوب کار می‌کنند که تیم استقلال خوزستان بتواند موفق شود.

مربی استقلال خوزستان درباره اینکه بازیکنان با بردن استقلال تهران دچار غرور نشدند، گفت: نه، بازیکنان ما تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان هستند و مطمئن باشید که دچار غرور نمی‌شوند چرا که ما هر روز با آنها صحبت می‌کنیم. این فرصت استراحت خیلی به ما کمک کرد، چون اگر بعد از این برد به بازی با شمس آذر می‌رفتیم دچار مشکل می‌شدیم، اما خدا را شکر از لحاظ روحی و روانی با بازیکنان کار  کردیم، چون اکثر  بازیکنان ما بزرگ و اسم دار هستند  و چند سال در لیگ برتر بازی کردند. مدیریت استقلال خوزستان در پشت صحنه دارد خیلی خوب کار می‌کند و تیم متحد و خوبی داریم. ما بازی با استقلال را فراموش کردیم و روز به روز و هفته به هفته جلوتر می‌رویم و ان شا الله نتایج مطلوبی بگیریم که در حق و شخصیت استقلال خوزستان است.

او درباره هدف استقلال خوزستان در لیگ امسال بیان کرد: ما دنبال قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی نیستیم و دوست داریم که امسال بالای جدول باشیم و ان شا الله نتایج خوبی بگیریم و سال بعد اتفاقات خوبی برایم رخ بدهد.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار