۲۵ مکان سیاحتی و تاریخی جدید در ۹ ولسوالی ولایت بدخشان ثبت شد.

هیأت وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور ۲۵ ساحه جدید گردشگری با جاذبه های طبیعی را در ۹ ولسوالی ولایت بدخشان ثبت و معرفی نموده است.

ذبیح الله امیری، رئيس اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان از سفر هیأت وزارت اطلاعات و فرهنگ در این ولایت خبر داد و گفت هدف سفر این هیأت، ثبت ساحات جدید گردشگری این ولایت جهت رشد صنعت گردشگری در کشور می باشد که ۲۵ مکان سیاحتی و تاریخی جدید در ۹ ولسوالی معرفی و ثبت شده است.

وی اظهارداشت که این ساحات جدید جدا از مناطق گردشگری ثبت شده در گذشته می باشد. به گفته وی این ساحات از قبل توسط مأمورین بررسی و به وزارت اطلاعات و فرهنگ معرفی گردیده بود.

امیری افزود که این ۲۵ مکان جدید گردشگری در ولایت بدخشان در جذب گردشگران داخلی و خارجی، رشد صنعت گردشگری کشور و اقتصاد مردم بسیار موثر خواهد بود.

در همین حال، مسئولین آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان می گویند که جهت معرفی ساحات جدید گردشگری تبلیغات و مستند سازی به شکل وسیع انجام خواهد شد تا این مناطق برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برجسته شود.

گفتنی است که ساحات گردشگری ثبت شده در ولسوالی های شغنان، یمگان، بهارک، ارغنجخواه، واخان، زیباک، کران و منجان، کشم و اشکاشم ولایت بدخشان می باشد.

همچنین به دلیل صعب العبور بودن برخی مناطق در این ولایت هنوز بعضی از ساحات گردشگری کشف و ثبت نشده نیز وجود دارد.

برچسب ها: بدخشان ، آثار تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.