در کارگروه اشتغال استان سمنان ، میزان تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌ها، میزان وام پرداختی و اشتغال فارغ التحصیلان ، تسهیلات اشتغال خانگی و روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار سمنان با بیان تسریع در اجرای تعهدات دستگاه‌ها در زمینه اشتغال گفت: توزیع تسهیلات مشاغل خانگی و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها هم از دیگر اولویت‌های این جلسه است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

سید محمدرضا هاشمی تصریح کرد:در این جلسه مقرر شد بانک‌ها پرداختی‌های خودشان را در زمینه اشتغال مخصوصا اشتغال خانگی سرعت ببخشند و تا یک ماه آینده حداقل به ۳۰ درصد برسانند.

نورانی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با ااشره به اینکه تعهد اشتغال دستگاه های دولتی ۱۶ هزار و ۶۸۵ بوده است گفت: از این آمار ۸ هزار ۳۹۵ فرصت شغلی ایجاد شده است که ۲ هزار ۲۲۸ نفر از آنها از فارغ تحصیلان دانشگاهی بوده و ۳ هزار و ۴۰۰ نفر هم از روستاییان هستند.

وی با اعلام رتبه نخست استان در زمینه اشتغال در کشور افزود: سمنان در شاخص اشتغال ایجادی در بخش فارغ تحصیلان دانشگاهی که یک شاخص حساس هست هم رتبه اول را دارد.

نورانی اظهار کرد:در زمینه مشاغل خانگی هم ۱۴۸ میلیارد اعتبار استان است که سهم دستگاه‌های اجرایی و سهمیه شهرستان‌ها هم ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار