مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: نشان دار کردن مالیات بدون شک می‌تواند در ارتقای سطح کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی استان نقش مهمی را ایفا کند.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: اجرایی شدن طرح نشان دار کردن مالیات موضوع بسیار ارزشمندی است چرا که ما می‌توانیم در شرایط موجود از آن برای پیشبرد طرح‌های کتابخانه‌ای برخی مناطق مانند شهر جدید مهرگان قزوین که برای آن هیچ طرحی در این زمینه تعریف نشده و فاقد فضای کتابخانه‌ای نیز می‌باشد، بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از مودیان مالیاتی در استان تمایل زیادی به کمک کردن برای توسعه کتابخانه‌ها دارند تا جایی که حتی برخی از واحد‌های تولیدی ابراز می‌دارند که اگر مالیات آنها کسر شوند مایل به کمک در این بخش هستند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه نشان دار کردن مالیات از جمله طرح‌های تعریف شده‌ای است که در نهایت به مودی اعلام می‌شود که مالیات آنها در چه بخشی هزینه می‌شود، افزود: بدون شک مودیان رغبت بسیاری دارند که بدانند مالیاتی که می‌دهند در کجا هزینه شده تا جایی که می‌توان با انجام این کار و با رضایت مودی اقدام به ساخت و ساز بیمارستان، مدرسه و کتابخانه کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های قزوین عنوان کرد: طی هفته‌های گذشته و با نشستی که با مدیرکل امور مالیاتی استان داشتیم، این موضوع از سوی ایشان مطرح شد و ما نیز بسیار خوشبین هستیم که در این طرح حتی بیش از ظرفیت‌های موجود در حوزه کتابخانه‌ها بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های قانونی می‌تواند کتابخانه‌ها را در اجرای هرچه بهتر اقدامات عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی یاری کند، تاکید کرد: کتابخانه‌های عمومی در واقع امروز به عنوان مجموعه‌هایی خدمات رسان نیازمند حمایت و همکاری سایر دستگاه‌ها و ادارات هستند و امیدواریم با پرداخت به موقع این هزینه‌ها شاهد پیشرفت کمی و کیفی این حوزه در استان باشیم.

به گفته وی، امسال و برای نخستین مرتبه موضوع نشان دار کردن مالیات در قانون بودجه دیده شده و ما امیدواریم گام‌های اساسی و بلندی را بتوانیم در این راه برداریم.

پیش از این و از سوی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین موضوع طرح نشان دار کردن مالیات اقدامی موثر و ارزشمند خوانده شده بود که این مساله می‌تواند نقش مهمی را در جلب رضایت مودیان در توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر‌های استان داشته باشد.

سیدمحمود موسوی صانع با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی برای ما همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و هر اقدامی که منجر به توسعه کتابخانه‌های شود مورد حمایت ما نیز قرار خواهد گرفت، گفت: بایستی با همدلی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی اثربخش گام برداریم تا نگاه حمایتگرانه‌ای نسبت به مساله فرهنگ در جامعه شکل بگیرد.

وی، اداره امور مالیاتی را در واقع کمک حال دستگاه‌های اجرایی دانسته و با هزینه‌هایی که آنها پرداخت می‌کنند، منبع مناسبی برای توسعه و پیشرفت شهر‌ها و مجموعه‌های اداری می‌تواند باشد و یادآور شد: طرح نشان دار کردن مالیات امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به طرح‌های ملی و استانی را از سوی مودیان فراهم آورده تا جایی که امروز اعلام محل هزینه کرد و یا مصرف درآمد‌های مالیاتی به عنوان یکی از مطالبات جدی مودیان پاسخ داده شده شده است.

موسوی صانع اضافه کرد: مودیان در جریان ارایه فرم تبصره ماده ۱۰۰ محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خود را با تخصیص آن به طرح‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین می‌کنند و به این شکل مشارکت موثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی، چون بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و کتاب و کتابخوانی خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.