کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار زرد در استان از گردشگران خواست تا از توقف، استقرار و برپایی چادر‌های مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

فروغ مومن‌پور عصر روز پنجشنبه گفت: با توجه به فعالیت سامانه ناپایدار جوی از عصر فردا (جمعه) تا یکشنبه هفته آینده هشدار زرد صادر شده‌است؛ در این مدت به تناوب شاهد بارندگی گاه رگباری و موقتی شدید، رعد و برق، وزش باد گاهی شدید و مه آلودگی خواهیم بود.

وی بیان کرد: در این مدت ضمن پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در تردد‌های جاده‌ای به ویژه محور‌های کوهستانی هنگام رعد و برق در مکان‌های امن و سرپوشیده پناه گرفته شود.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: شالیکارانی که تاکنون محصول برنج را برداشت نکرده‌اند نیز در صورت آماده بودن شالیزار‌ها نسبت به درو و جمع‌آوری محصول تا ظهر فردا (جمعه) اقدام کنند.

هشدار زرد دریایی

وی در ادامه با اشاره به صدور هشدار زرد دریایی و افزایش ارتفاع موج دریا از عصر (فردا) جمعه تا یکشنبه هفته آینده بیان کرد: فعالیت‌های دریانوردی و شنا در این مدت غالبا نامناسب پیش بینی شده‌است و ضروریست برای پیشگیری از غرق شدگی به این هشدار‌ها توجه شود.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۱۴ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۳۶ درجه گرمترین دمای استان را به خود اختصاص داده‌اند و دمای فعلی رشت ۳۰ درجه و رطوبت ۵۸ درصد است.

آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا نیمه ابری است، صبح امروز (پنجشنبه) نیز در برخی از مناطق استان باران بارید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.