دولت ایالت خیبرپختونخواه اعلام کرد که برای پرداختن به معضل تروریسم به زودی یک هیات به کابل اعزام می‌کند.

دولت ایالت خیبرپختونخواه به عنوان استان همجوار مرزی پاکستان با افغانستان که طی 2 سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر حوادث تروریستی بوده است، اعلام کرد که برای پرداختن به معضل تروریسم به زودی یک هیات به کابل اعزام می‌کند.

سروزیر دولت ایالت خیبرپختونخوا به حاکمیت حزب جنبش عدالت (جناح مخالف دولت مرکزی) با اذعان به اختلاف نظر خود با سیاست دولت و تشکیلات نظامی این کشور پیرامون افغانستان و پدیده تروریسم اظهار داشت که وی نمی تواند ریخته شدن خون مردم را مشاهده کند و منتظر تصمیم گیری سران سیاسی و نظامی کشور بماند.

علی امین گنداپور افزود که پاکستان باید با افغانستان تعامل و به صراحت مشکلات متقابل را حل و فصل کند در غیر این صورت استان های همجوار و دیگر مناطق کشور هرگز آرامش و صلح را به خود نخواهد دید.

عضو ارشد حزب عمران خان اعلام کرد که وی در کسوت رئیس دولت ایالتی به زودی هیاتی را به افغانستان اعزام خواهد کرد تا صحبت های نتیجه بخشی برای حل معضل تروریسم و نجات مردم دو کشور از جنایات تروریست‌ها آغاز شود.

اسلام‌آباد مدعی است که سرکردگان اصلی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با مجوز اقامتی و حمل سلاح از سوی حکومت سرپرست طالبان افغانستان در این کشور آزادانه تردد می‌کنند.

پاکستان همسایه غربی خود افغانستان را به کم کاری در مبارزه با تروریسم به ویژه نیروهای ضدپاکستانی موسوم به تحریک طالبان پاکستان متهم کرده است و تاکید دارد که طالبان پاکستانی آزادانه در خاک افغانستان تردد می‌کنند و دست به حملات علیه پاکستان می‌زنند؛ اتهامی که دولت‌های سابق و حکومت سرپرست افغانستان آن را رد کرده‌اند.

حکومت سرپرست افغانستان با نادرست خواندن اتهامات طرف پاکستانی، از اسلام‌آباد خواسته است تا به جای متهم کردن همسایگان، راهکار مشکلات خود را در داخل جست‌وجو کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.