ارتش روسیه ضد حمله‌ای علیه نیرو‌های اوکراینی در غرب خاک خود ترتیب داده و چندین شهرک را از این کشور باز پس گرفته است. 

به گفته وبلاگ نویسان جنگ و یک فرمانده ارشد روسی، نیرو‌های روسیه یک «ضد حمله قابل توجه» را علیه نیرو‌های اوکراینی در منطقه کورسک روسیه آغاز کرده‌اند.

به گزارش گاردین، ناظران جنگ همچنین از درگیری شدید در بخشی از منطقه اشغالی کورسک و احتمال بازپس گیری چندین روستا توسط روسیه خبر دادند.

گفته می‌شود که نیرو‌های روسی به چندین روستا در غرب روسیه رفتند که نیرو‌های اوکراینی در آن پیشروی کرده بودند و موفق شدند که آنان را به عقب برانند. وزارت دفاع روسیه نیز تایید کرد که نیرو‌های اوکراینی را در تعدادی از روستا‌ها شکست داده است.

مؤسسه مطالعات جنگ می‌گوید هنوز برای نتیجه‌گیری درباره ضدحمله روسیه زود است، اما نیرو‌های روسی موفق شده‌اند کنترل ۱۰ شهرک در کورسک را پس بگیرند. 

اوکراین می‌گوید حملات خود به غرب روسیه را از این جهت آغاز کرده است که بتواند در صورت برگزاری مذاکرات صلح احتمالی، امتیازاتی برای ارائه داشته باشد. با این حال، کارشناسان می‌گویند فرستادن نیرو‌ها به غرب روسیه در حالی که این کشور در جبهه‌های شرقی خود نیز با کمبود نیرو و مهمات مواجه است، اقدام منطقی نبوده است. کارشناسان همچنین می‌گویند برای موثر بودن حمله کورسک و استفاده از زمین‌های تصرف شده در مذاکرات، اوکراین باید بتواند این مناطق را تا زمان مذاکره حفظ کند. 

در همین حال، وزارت دفاع روسیه روز گذشته از تصرف ۴ روستا در منطقه شرقی «دونتسک» خبر داد و اعلام کرد نیروهایش ماه گذشته موفق شده‌اند هزار کیلومتر در شرق اوکراین پیشروی کنند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار