دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به اشغال کورسک توسط ارتش اوکراین، تاکید کرد تا زمانیکه اوکراینی‌ها از روسیه خارج نشوند، با آنها مذاکره نخواهد کرد.

سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به وضعیت کورسک، گفت: تا زمانی که تروریست‌ها را از سرزمین خود اخراج نکنیم، هیچ مذاکره‌ای انجام نداده ایم و نخواهیم کرد. 

براساس گزارش النشره، او این سخنان را خطاب به نیرو‌های ارتش اوکراین که از ۶ اوت حمله خود را به کورسک آغاز کرده اند گفت. شویگو در مصاحبه‌ای با شبکه روس ۲۴ گفت: تمایل به انجام تروریسم  علیه نیروگاه هسته‌ای کورسک بالاترین سطح تروریسمی است که تروریست‌های اوکراینی داشتند، اما خوشبختانه نتوانستند این کار را بکنند.

در صبح روز ۶ اوت، واحد‌های نیرو‌های مسلح اوکراین با هدف تصرف اراضی در استان مرزی کورسک حمله به خاک روسیه را آغاز کردند. با این وجود اندکی بعد والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه گفت که پیشروی نیشرو‌های دشمن در عمق خاک روسیه متوقف شده است.

پیشتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود انتظار دارد از نفوذ ناکامش در خاک روسیه در کورسک، به‌عنوان اهرم نفوذی در مذاکرات آتی استفاده کند. او تاکید کرد که تا پاییز جنگ باید به اتمام برسد. از سویی دیگر رسانه‌های غربی گزارش دادند در صورتیکه که حمله به کورسک نیز شکست بخورد، صبر اوکراینی‌ها در برابر زلنسکی به پایان می‌رسد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار