معاون مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: تاکنون در مجموع ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مجوز صنفی و دستگاهی قدیمی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

حاجی جعفری، معاون مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در بخش خبری در خصوص آخرین آمار تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتای الکترونیک گفت: بر اساس اطلاعات موجود تاکنون ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز صنفی کاغذی و قدیمی به شناسه یکتای الکترونیک تبدیل شده است.

وی افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهد که ۲ میلیون پروانه کسب و مجوز صنفی وجود دارد که هنوز دارندگان آن به درگاه ملی مجوز‌ها مراجعه نکرده و برای مجوز خود شناسه یکتا نگرفته‌اند.

معاون مرکز بهبود محیط کسب و کار خاطرنشان کرد: گروه دیگر مجوز‌های قدیمی که لازم است با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها کار تبدیل مجوز به شناسه یکتا را انجام دهند، مجوز‌هایی است که دستگاه‌ها صادر می‌کنند و طبق آمار تاکنون دارندگان ۱ میلیون و ۲۰۰ مجوز دستگاهی، شناسه یکتای خود را دریافت کرده‌اند.

جعفری افزود: برخی همکاری لازم را با مرکز بهبود محیط کسب و کار ندارند و از همین جهت تعداد دقیق مجوز‌های دستگاهی که نیاز به دریافت شناسه دارند مشخص نیست.

معاون مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: تاکنون در مجموع  ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار مجوز صنفی و دستگاهی قدیمی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

وی گفت: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار از ابتدای خرداد امسال مجوز‌های کاغذی که کد شناسه یکتا دریافت نکرده باشند فاقد اعتبار هستند.

گفتنی است؛ بر اساس تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، درگاه ملی مجوز‌ها تنها مرجع صدور شناسه یکتا است و در صورتی که صاحبان کسب و کار‌ها تا دوسال پس از لازم الاجرا شدن این تبصره، شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار