شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از مشکلات تاخیر در تحویل خودرو و حذف سود مشارکت در قرارداد شرکت ایران خودرو گلایه کرد.

به گفته شهروند خبرنگار ما متقاضیان خودروی ۲۰۷ که از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام کرده و موعد تحویل آنها بهار ۱۴۰۳ است همچنان خودروی خود را تحویل نگرفتند و از سوی دیگر سود مشارکت ۱۹ درصدی به صورت روزشمار در قرارداد اولیه حذف شده است.

این موضوع یکی از متقاضیان را گلایه‌مند کرده و با ارسال پیام به شرح مشکل پرداخت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
با سلام و عرض ادب؛ بنده از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو یک دستگاه ۲۰۷ از شرکت ایران خودرو ثبت نام کردم و ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه گذاشتم و خودرو ٢٠٧ را با اولویت تحویل بهار ۱۴۰۳ برنده شدم. پس از آن پیامکی ارسال شد که می‌توانید ثبت نام کنید و قرارداد پیش فروش امضا کنید و ۲۱۱ میلیون تومان واریز کردم و در قرارداد اولیه میزان سود مشارکت ۱۹ درصد محاسبه و قیمت خودرو به نرخ روز تعیین شد و قرارداد به امضای طرفین رسید و مهر نمایندگی ذیل آن درج شد. با اینکه سود مشارکت ۱۹ درصد به صورت روزشمار در سایت و قسمت کاربری برای من محاسبه شده بود تاکنون دعوتنامه ارسال نشده و وقتی وارد سایت شدم، متوجه شدم که علاوه براینکه سود مشارکت را حذف و صفر کرده اند، آن قسمتی که سود مشارکت را به صورت روزشمار برای مشتریان محاسبه می‌کردند را حذف کردند. وقتی با ایران خودرو تماس گرفتم و به صفر شدن سود مشارکت و حذف سود اعتراض کردم، با بهانه‌های مختلف از جمله تورم، گران شدن خودرو آب پاکی را روی دستم ریختند و گفتند که سود مشارکت به شما تعلق نمی‌گیرد!
این در حالی است که در قرارداد با صراحت قید شده است که سود مشارکت ۱٩ درصد تعیین شده است و یک طرف قرارداد نمی‌تواند به صورت یک طرفه و بدون نظر و رضایت مشتری بندی از قرارداد را حذف کند یا تغییر دهد و تغییر یکجانبه بند‌های یک قرارداد کاملا غیرقانونی است و یک طرف قرارداد نمی‌تواند یک بند را حسب میل خود حذف کند و ایران خودرو حق ندارد در قرارداد تغییری ایجاد کند و بدون رضایت مشتری یک بند از قرارداد را حذف کند. زیرا از نظر حقوقی امکان پذیر نیست از شما درخواست دارم یه گزارش یا یک پیگیری در این مورد داشته باشید. در پیگیری از ایران‌خودرو مدام اطلاع از بی خبری دارند و امروز با تماس با ایران‌خودرو گفتند که ٢٠٧ اتومات پانوراما توقف تولید شده... ما که دستمون به جایی بند نیست  ایران خودرو هم یه طرفه انجام میدهد و هر شرایطی را به متقاضیان تحمیل می‌کند.
موضوع جالب دیگری که وجود دارد این است هنوز معوقات خودش را تحویل نداده است، اما همچنان در حال ثبت نام است.
خواهش میکنم رسیدگی کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.