نخستین گروه دانشجویان دانشکده پزشکی آمل برای انجام دوره‌های کاراموزی بالینی وارد بیمارستان‌های آمل شدند.

خبر مسرت و بسیار امیدبخشی که هرشهروند آملی و شهر‌های همجوار برای دسترسی بهتر ومطلوب‌تر از خدمات درمانی در سطح مراکز درمانی و همچنین ارتقای حوزه بهداشت ودرمان و آموزش این شهرستان پس از سال‌ها رنگ واقعیت به خود گرفت، سر شوق خواهد آمد.

درهمین راستا به میمنت این اقدام مهم وخیر در سطح شهرستان، و درآیینی با حضور معاونین آموزشی بیمارستان‌ها و مسئولان دانشکده‌ها دانشجویان از زیرکلام الله مجید راهی چهار بیمارستان سطح شهرستان شدند.

گام ارزشمندی که به لطف خدا و با همت و خرد جمعی و تعامل خوب خیرین و مسئولین شهرستان و استان بویژه همکاری خوب ریاست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان و روسای بیمارستان‌های (امام علی (ع)، امام رضا (ع)، ۱۷ شهریور و امام خمینی (ره) با تلاش برای آموزشی شدن بیمارستان‌ها رقم خورد.

دکتر محسن آسوری رئیس دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل گفت: این نخستین گروه از ۱۰۸ دانشجوی ورودی از سال ۱۳۹۹ تا بحال دانشکده پزشکی شهرستان آمل وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند که برای کارآموزی وانجام دوره بالینی وارد هر چهار بیمارستان دولتی آمل شدند.

او افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته اعتباربخشی انجام شده از سوی وزارت بهداشت در بهمن ماه ۱۴۰۲ کیفیت آموزشی پردیس آمل را تا پایان دوره مورد تایید قرار داد و فعالیت در جهت استقرار استاندارد‌های مورد نیاز برای آموزشی شدن بیمارستان‌ها با حمایت ریاست و معاونین آموزش و توسعه دانشگاه و روسای بیمارستان‌ها بصورت جدی در حال انجام است و جای امیدواری زیادی درآینده هست که با حضور دانشجویان پزشکی، در حوزه درمانی وبیمارستان‌های شهرستان آمل تحول اساسی ایجاد و مردم از خدمات تخصصی وفوق تخصصی بیشتری برخوردار شوند.

رئیس دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل ادامه داد: یک گروه ارزیاب از وزارت بهداشت ودرمان نیز برای ارزیابی روند استاندارد سازی‌ها آموزشی شدن بیمارستان‌های آمل، حداقل تا ماه آینده بازدید وبررسی نهایی خواهند کرد.

راه اندازی دانشکده پزشکی آمل از مطالبات به حق مردم 

رئیس دانشکده‌ها و پردیس پزشکی آمل، راه اندازی دانشکده پزشکی در این شهرستان را یک مطالبه مهم مردمی و جامعه پزشکی شهرستان برای بهره مندی از همه خدمات درمانی دربیمارستان‌های این شهرستان اعلام کرد و گفت: خدمات درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی آمل فقط مختص به مردم این شهرستان نیست و به بیماران ارجاعی از شهر‌های مرکزی وغرب مازندران نیزخدمات رسانی می‌کنند.

دکترآسوری، به مزایای آموزشی شدن بیمارستان‌های آمل در کنار خدمات درمانی اشاره و افزود: آموزشی شدن بیمارستان‌ها با حضور اساتید جوان و متخصص به واسطه ایجاد دانشکده پزشکی درسطح شهرستان، به ارتقای خدمات درمانی و تشخیصی شهرستان و همچنان در آموزش پزشکانی که در آینده وارد حوزه درمانی می‌شوند، کمک زیادی خواهد کرد.

جذب تاکنون چهار دوره دانشجو پزشکی در آمل

درحال حاضر از ۱۳ دانشکده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دانشکده‌های پرستاری، پیراپزشکی و پردیس پزشکی درشهرستان آمل فعال می‌باشد که حدود ۷۰۰ دانشجو در رشته‌های پرستاری (ارشد و کارشناسی)، فوریت پزشکی (کارشناسی و کاردانی)، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی و پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

مجتمع دانشکده‌های علوم پزشکی آمل در دو ساختمان شامل ساختمان شماره ۱ در کوچه فیاض بخش اهدایی خیر محترم مرحوم حاج علی اصغر هادیزاده با مشارکت شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل و همکاری خانواده محترم محمودزاده با حدود ۸ هزارمترمربع عرصه و ۵ هزارمترمربع بنای آموزشی و ساختمان شماره ۲ با مساحت ۱۳هزار متر مربع اهدایی خیر و به لطف و همت مجمع خیرین شهرستان آمل با برخورداری از امکانات آزمایشگاه‌های بیوشیمی، فیزیولوژی، سالن تشریح، کتابخانه، کلاس‌های تئوری، سایت فناوری اطلاعات در خدمت آموزش دانشجویان عزیز می‌باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار