رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: کمبود‌های مربوط به تهیه و توزیع انواع واکسن برای نوزادان به زودی و با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان رفع می‌شود.

 حقایی با تایید وجود کمبود و برخی مشکلات در تزریق انواع واکسن نوزادان گفت: این مشکل کشوری است و در تمام استان‌ها کمبود‌هایی وجود دارد که به تدریج در حال برطرف شدن است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون مشکل جدی برای تزریق واکسن برای نوزادان در آذربایجان شرقی وجود ندارد یادآور شد: تا حدود یک ماه قبل به دلیل کمبود‌هایی در این بخش مشکلاتی بروز کرد که با تدابیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز تلاش شد این مشکلات حاد نشود.

حقایی بیشترین کمبود واکسن در آذربایجان شرقی را مربوط به واکسن آبله مرغان اعلام و اضافه کرد: در این راستا با برنامه ریزی‌های انجام شده کسانی که نیاز فوری به تزریق داشتند در اولویت قرار گرفتند و برای سایر مراجعه کنندگان نوبت دهی انجام شد.

 وی گفت:در حال حاضر مشکل جدی که بتواند روند تزریق واکسن در مراکز بهداشت و خانه‌های سلامت آذربایجان شرقی را با مشکل مواجه کند وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی ادامه داد: با تدابیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا چند روز آینده مشکلات موردی در رابطه با تهیه و توزیع واکسن‌ها به طور کامل رفع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار