معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود قول مساعد وزارت بهداشت برای تامین واکسن کرونا استان آذربایجان شرقی همچنان با کمبود واکسن مواجه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که به رغم قول مساعد وزارت بهداشت در روز‌های اخیر مبنی بر افزایش تعداد واکسن‌های تحویلی به استان‌ها، متاسفانه این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است، گفت: اکنون تنها دوز دوم واکسن‌های برکت و سینوفارم در آذربایجان شرقی تزریق می‌شود.

او اظهار کرد: هنوز دوز دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک به دستمان نرسیده و تعداد واکسن‌های تحویلی به استان نیز کفاف سرعت تزریق و مراجعه کنندگان را نمی‌دهند.

او با اشاره به تداوم وضعیت افزایشی بستری‌ها، فوتی‌ها، موارد جدید ابتلا و مراجعان سرپایی کرونایی در آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه از روز گذشته، ۲ شهر اسکو و کلیبر نیز به جمع شهر‌های قرمز استان اضافه شدند.

درستی ادامه داد: در مجموع بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در شهر‌های قرمز و حدود سه تا چهار درصد جمعیت در چهار شهرستان نارنجی ورزقان، خداآفرین، هوراند و چاراویماق سکونت دارند.

او یادآوری کرد: با وجود روند بحرانی کرونا در استان، روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال کاهش است.

او گفت: با توجه به این‌که هنوز واکسیناسیون تکمیل نشده و روند آن با سرعت پایینی انجام می‌گیرد، تنها راه کنترل بیماری کرونا رعایت  ضوابط بهداشتی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.