مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی از اجرای جشن «مشق همدل» در ۳۰۰ پایگاه نیکوکاری به مناسبت بازگشایی مدارس در استان خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از برپایی ۳۰۰ پایگاه نیکوکاری ویژه جمع آوری کمک‌های مردمی در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و اظهار کرد: امسال در آستانه بازگشایی مدارس، سی امین دوره جشن عاطفه‌ها با شعار «مشق همدل» با هدف گسترش فرهنگ احسان و انفاق در سطح استان اجرا می‌شود. 

رضا مهرافروز افزود: در اجرای جشن عاطفه‌ها ۳۰۰ پایگاه ویژه مراکز نیکوکاری و ادارات کمیته امداد در سطح استان با همراهی و همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما، موسسات خیریه، بسیج و دستگاه‌های اجرایی به منظور کمک به تامین بخشی از نیاز‌های دانش آموزان و دانشجویان نیازمند و بی بضاعت جامعه اسلامی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید برپا می‌شود. 

وی برگزاری جشن عاطفه‌ها را سه مرحله‌ای عنوان کرد که شامل سطح معابر و میادین شهری، میعادگاه‌های نماز جمعه و مدارس می‌باشد. 

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها از فردا تا پایان شهریور ماه در سطح معابر و میادین و روز جمعه ۲۳ شهریور نیز در مصلاها و میعادگاه‌های نماز جمعه اجرا خواهد شد و روز شنبه هفتم مهر ماه نیز در سطح مدارس با برگزاری جشن عاطفه‌ها کمک‌های مردمی جمع آوری خواهد شد. 

مهرافروز ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۷۸ دانش آموز و یک هزار و ۴۴۶ دانشجو در استان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند. 

وی با اظهار اینکه مبلغ میانگین هر بسته تحصیلی ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد گفت: از خیرین و مردم نیکوکار دعوت به عمل می‌آید با تامین حداقل یک بسته تحصیلی در این پویش مشارکت و مساعدت کنند. 

مهرافروز با بیان اینکه اجرای جشن عاطفه‌ها در سطح مدارس با محوریت پیوند مراکزنیکوکاری با مدارس تحت نظارت آموزش و پرورش خواهد بود؛ گفت: با عنایت به تشکیل شورای هماهنگی اجرای پویش «مشق همدل» در سطح استان با حضور دستگاه‌های ذیربط و با نظارت اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، کمک‌های جمع آوری شده به صورت کاملا هدفمند صرفاً بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در خصوص عملکرد جشن عاطفه‌های سال گذشته نیز گفت: عملکرد جشن عاطفه‌ها در سال گذشته ۳۷ میلیارد تومان بود که امسال پیش بینی می‌شود افزایش ۲۰ درصدی داشته باشد.

مهرافروز در خاتمه به شیوه‌های مشارکت مردم در پویش «مشق همدل» اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود به دانش آموزان نیازمند را با واریز به کارت بانکی: ۱۲۳۲-۰۰۰۰-۹۹۷۹-۶۰۳۷ و شماره کارت‌های اعلامی توسط دفاتر امداد در شهرستان ها کد دستوری: #۱*۸۸۷۷* یا واریز به حساب بانکی: ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ با شناسه ۸۸۰۳۱۷۷۶۷ همچنین کد‌های کیو آر (QR) و سایت امداد به آدرس: www.emdad.ir اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.