رئیس‌ آموزش و پرورش خوی گفت: ۲۵٠٠ کلاس درس جهت آغاز مهری باشکوه و پر نشاط آماده سازی شده است.

مرتضی محمد پور رئیس آموزش وپرورش شهر ستان خوی در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبر نگاران با اعلام اینکه ۲۵۰۰ کلاس درس جهت آغاز مهری با شکوه وپرنشاط آماده سازی شده گفت : پروژه مهر یک مدیریت ارزشمند برای آغاز سال تحصیلی محسوب می‌شود و اجرای مطلوب بازگشایی مدارس نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌های شهرستان است. 

محمدپور گفت: بازگشایی مدارس بزرگ ترین و مهم ترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است و آمادگی همه جانبه جهت آغاز مهری باشکوه و پرنشاط الزامی است. 

وی اضافه نمود: در قالب اجرای پروژه مهر از اول خرداد تا امروز و در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از ۷۰ هزار دانش آموز در مدارس خوی ثبت نام شده است. 

مدیر آموزش و پرورش خوی گفت: با آماده سازی ۴۷۳ مدرسه دولتی و غیر دولتی تاکنون دو هزار و ۳۵۵ کلاس درس ساماندهی شده که پیش بینی می شود تا اول مهر این رقم به دو هزار و ۵۰۰ کلاس درس برسد. 

وی در مورد سازماندهی معلمان گفت: در بحث سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی بسیار خوب عمل شد و برای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ معلم صدور ابلاغ‌ معلمان متناسب با رشته آنان در حال انجام است.وی درادامه گفت:  با اتخاذ تدابیر لازم در مقطع ابتدایی کسری نیرو وجود نداشته و در حوزه خواهران نیرو مازاد داریم که در مقطع متوسطه اول و دوم به کارگیری می شوند.

 محمدپور در باره سرویس مدارس نیز گفت: شهرداری‌ ها و دهیاری‌ها از امسال مسئول اجرا آیین‌نامه جدید سرویس مدارس به مصوبه هیئت وزیران هستند که در این حوزه آموزش و پرورش ناظر است. که با برنامه ریزی های لازم تعداد ۴۵ مینی بوس،۲۵۲ سواری و ۶۹ ون جهت ایاب ذهاب دانش آموزان در قالب سرویس مدارس ساماندهی شده است که جادارد در این راستا از تلاش شهرداری برای بازگشایی مطلوب مدارس تقدیر شود.

 مدیر آموزش و پرورش خوی خاطر نشان کرد: برای تهیه لباس فرم دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در سال جاری تعداد ۳۰ دوزنده و کارگاه تولیدی واجد شرایط فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند.

 محمدپور در پایان سخنان خود گفت:  اجرای طرح شهید محمودوند نیز با هدف شناسایی،آموزش وبازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش ،علی الخصوص در مناطق محروم به صورت ویژه درحال پیگیری و اجرا می باشد که ۱۹ نهاد شهرستان نقش مهمی در اجرای طرح شهید محمودوند دارند که اجرای مطلوب این طرح نیازمند همراهی این نهادها می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.