مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تقاطع‌هایی که به تازگی احداث می‌شود از جمله تقاطع عمار یاسر با دور شهر، در آینده نزدیک تقاطع عماریاسر با رسالت و تقاطع رسالت با مصلی انتظار می‌رود که بار ترافیکی میدان جانبازان کاهش پیدا کند.

حامد خسروی  اظهار کرد: میدان جانبازان از میدان‌های قدیمی شهر قم و دارای ترافیک قابل ملاحظه‌ای است، اما نمی‌توان مشکل ترافیکی این میدان را بدون حل کردن ترافیک تقاطع‌ها و معابر اطراف رفع کرد.

وی با اشاره به اینکه میدان‌ها ظرفیت ترافیکی محدودی دارند، افزود: در بعضی تقاطع‌ها باید نگاه شبکه‌ای داشت و از ایجاد تقاطع‌های جدید خودداری کرد، در واقع تقویت دسترسی در معابر اطراف می‌تواند مشکل این میدان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت تقویت دسترسی‌ها در محور عمار یاسر، محور رسالت و محور مصلی به منظور حل معضل ترافیکی میدان جانبازان عنوان کرد: مطالعات لازم انجام گرفت و مشاور ترافیکی در این زمینه اخذ شد تا بار ترافیکی ورودی به میدان را کاهش دهیم.

خسروی با اشاره به انجام مطالعات در دو سال گذشته، تاکید کرد: تقاطع‌هایی که به تازگی در حال بازگشایی است، بر اساس این مطالعات پیگیری می‌شود که از جمله می‌توان به تقاطع محور عماریاسر با دورشهر و در آینده نزدیک تقاطع عمار یاسر با رسالت و تقاطع رسالت با مصلی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: درباره مسائل ترافیکی نمی‌توانیم نقطه‌ای فکر و گمان کنیم در هر میدانی که ترافیک وجود دارد باید تقاطع غیر همسطح ایجاد کرد، از طرفی آئین‌نامه‌ها نیز اجازه احداث تقاطع غیرهمسطح در بافت مرکزی شهر را نمی‌دهد.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: تکمیل محور فاز پنج عمار یاسر در حال پیگیری است و احداث تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه روی ترافیک میدان جانبازان اثرگذار است.

خسروی گفت: از طرفی بهسازی مسیر ریل راه‌آهن و محور رسالت نیز به دلیل مشکلات حقوقی در حال حاضر متوقف است و حل این معضلات می‌تواند به کاهش ترافیک میدان جانبازان کمک کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.