فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شهدا در منطقه جنوب استان خدمات بسیاری داشته اند که در ذهن مردم باقی مانده است، گفت: مردم منطقه با شهدا عجین هستند و آنان را به خوبی می‌شناسند.

سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در یادواره شهدای لشکر ۵۵ ویژه شهدا با محوریت سردار شهید کاوه در مهاباد که با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: در دوران دفاع مقدس، هرکجا نیاز به یگان حرفه‌ای بود، آنجا تیم شهدا و شهید بروجردی وارد می‌شد و مردم این مناطق رزمندگان این تیم به ویژه شهید کاوه را خوب می‌شناسند.

وی اضافه کرد: این شهدا در پاکسازی منطقه خوب عمل می‌کردند و مردم اینجا شهید کاوه و شهدای دیگر را خوب می‌شناسند.

وی با اشاره به انجام مقدمات آماده سازی این پادگان برای راه اندازی یادمان اظهار کرد: در صدد بودیم که اینجا را به اردوگاه راهیان نور شمال‌غرب و اردوگاه بسیج و سپاه تبدیل کنیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: در فاز اول بخشی را آماده کردیم که برای اسکان یک هزار نفر ظرفیت دارد و همچنین یک زائرسرا در پیرانشهر هم أماده می‌شود.

سردار رجبی گفت: قول می‌دهیم اوایل سال آینده ظرفیت اسکان را به ۵ هزار نفر برسانیم.

وی افزود: مکانی برای بازگویی دفاع مقدس در این منطقه نبود و این مکان برای همین منظور ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: وجود ۱۲ هزار شهید و ۲۴ هزار شهید مهاجر، این منطقه را به مکانی الهی تبدیل کرده و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.