اتحادیه مجالس کشور‌های اسلامی از جامعه جهانی خواست تجاوز رژیم اشغالگر به فلسطین را متوقف کرده و به ساکنان غزه غذا و دارو منتقل کند.

اتحادیه مجالس کشور‌های اسلامی از جامعه جهانی خواست تجاوز رژیم اشغالگر به فلسطین را متوقف کند. این درخواست در بیانیه رباط مطرح شد؛ بیانیه‌ای که پس از پایان اولین روز از پنجاه و دومین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی که در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در پایتخت مراکش برگزار شد، صادر شد.

براساس این بیانیه، اعضای کمیته عمومی از جامعه جهانی به‌ویژه قدرت‌های پرنفوذ در قطعنامه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهند که برای توقف فوری تجاوز، رفع محاصره سرزمین‌های فلسطینی، فراهم کردن غذا و دارو برای ساکنان غزه و حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین تلاش کنند.

در این بیانیه از سازمان‌های چندجانبه پارلمانی و پارلمان‌های ملی در کشور‌های مختلف جهان درخواست شده تا «برای وادار کردن رژیم اشغالگر اسرائیل به توقف تجاوزات خود به مردم فلسطین تلاش کنند».

در این بیانیه بر ضرورت مبادله زندانیان بین دو طرف (رژیم صهیونیستی و فلسطین) تاکید شده است با علم به اینکه آزادی اسیران فلسطینی از جمله آنهایی که ده‌ها سال را در زندان‌های اشغالی گذرانده‌اند، باید در راس دستورکار مذاکرات برای حل و فصل عادلانه مسئله فلسطین قرار بگیرد.

به موازات جنگ با غزه، ارتش رژیم اشغالگر عملیات خود را گسترش داد و شهرک‌نشینان حملات خود را در کرانه باختری افزایش دادند که طبق اعلام نهاد‌های رسمی فلسطینی منجر به شهادت ۶۹۴ فلسطینی و زخمی شدن حدود ۵ هزار و ۷۰۰ نفر شده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از ۷ اکتبر جنگ ویرانگری را علیه غزه به راه انداخته است که در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، حدود ۱۳۶ هزار فلسطینی شهید و زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودک و زن هستند و بیش از ۱۰ هزار تن دیگر هم مفقود شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار