افسران پلیس استرالیا به تظاهرکنندگان علیه جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه حمله و علیه تظاهرکنندگان از خشونت استفاده کردند.

روز چهارشنبه، پلیس استرالیا به معترضان جنگ رژیم اسرائیل در نوار غزه حمله کرد، آنها را با گلوله‌های پلاستیکی و با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داد. این اتفاق در نزدیکی مرکز همایش ملبورن که در آن نمایشگاه بین‌المللی دفاع از نیرو‌های زمینی در حال برگزاری است، رخ داد.

براساس گزارش المیادین، یاسمین داف، هماهنگ‌کننده جنبش «دانشجویان برای فلسطین»، پلیس استرالیا را به خاطر خشونت‌هایی که در جریان اعتراض‌ها رخ داد، مقصر دانست و در بیانیه‌ای گفت: پلیس از سلاح‌های خطرناک علیه فعالان صلح استفاده کرد، از جمله اسپری فلفل که به عنوان سلاح شیمیایی طبقه‌بندی می‌شود.

او در ادامه خواستار ممنوعیت استفاده از این سلاح‌ها علیه تظاهرکنندگان شد. وی افزود: آنها ما را با باتوم کتک زدند، از جمله کتک زدن مردی به حدی که مجبور شد به بیمارستان برود و با گلوله‌های پلاستیکی به ما شلیک کردند.  

پلیس حدود ۱۸۰۰ افسر را در اطراف مرکز همایش مستقر و استفاده آنها از اسپری فلفل و گلوله‌های لاستیکی را تایید کرد و حداقل ۳۹ تظاهرکننده را به اتهام ارتکاب جرایمی مانند حمله، آتش زدن وسایل عمومی و مسدود کردن خیابان‌ها دستگیر کرد.

این تظاهرات توسط دانشجویان برای فلسطین و به منظور اعتراض به جنگ سازماندهی شد. آنها راه‌های منتهی به مرکز را بستند و رفت و آمد را مختل کردند، در حالی که سازمان دهندگان و پلیس تخمین زدند که بیش از ۲۵ هزار تظاهرکننده در ان تظاهرات شرکت کرده‌اند که ۱۲۰۰ نفر از آنها توانستند خود را به مرکز برسانند و آن را محاصره کنند.  

شین پاتون، کمیسر پلیس استرالیا گفت که این بزرگترین استقرار برنامه‌ریزی شده نیروی پلیس ایالتی از زمان برگزاری مجمع جهانی اقتصاد در ملبورن در سال ۲۰۰۰ است و از استفاده افسرانش از زور علیه معترضان حمایت کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار