معاون امور صنایع سازمان صمت هرمزگان گفت: از ابتدای شهریور مراحل صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحد‌های صنعتی در هرمزگان تغییر کرده است.

ایوب رحیمی با اشاره به ابلاغیه وزارت صمت به استان‌ها گفت: برای صدور جواز تاسیس واحد‌های صنعتی دیگر نیازی به ارائه طرح توجیهی فیزیکی نیست و پس از ثبت مدارک لازم در درگاه ملی مجوز‌ها نسبت به صدور جواز اقدام می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط و ضوابط جدید امکان صدور یک یا چند پروانه بهره برداری در یک محل فراهم شده است.

معاون امور صنایع سازمان صمت هرمزگان افزود: متقاضیانی که در مرحله تولید و یا تولید آزمایشی هستند پس از اجرای تولید آزمایشی، باید حداکثر در مدت ۶ ماه برای دریافت صدور پروانه بهره برداری اقدام کنند.

رحیمی گفت: در صورت مراجعه نکردن پروانه تاسیس تعلیق و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

وی با اشاره به ثبت عملکرد و فعالیت واحد‌ها در سامانه جامع تجارت از ۲ سال پیش گفت: سامانه در صورت ثبت نشدن عملکرد واحد‌های صنعتی برای ۶ ماه متوالی بصورت بر خط، نسبت به ابطال پروانه این واحد‌ها اقدام می‌کند.

رحیمی افزود: در صورت تغییر موارد ثبت شده در پروانه بهره برداری واحد‌های فعال از جمله سرمایه گذاری، اشتغال، نوع محصول و ظرفیت تولیدی نیازمند به اصلاح، باید حداکثر تا ۳ ماه با مراجعه به سازمان صمت و ثبت درخواست اصلاح پروانه اقدام شود در غیر اینصورت پروانه ابطال می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صمت هرمزگان با اشاره به فعالیت بیش از هزار واحد صنعتی در استان گفت: از ابتدای سال تاکنون پروانه بهره برداری برای بیش از ۲۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.