رییس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان گفت:میزان تبادل تجاری بین ایران وعمان سالانه۲میلیارد دلار است به همین منظورخواستار افزایش مبادلات تجاری باایران هستیم.

شیخ محمد بن ناصر المسکری شامگاه سه شنبه در نخستین همایش در نخستین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: ایران به عنوان کشور همسایه با عمان، بسیار پیشرفته و دارای تکنولوژی و صنایع به روز و بزرگ دنیا است و تبادل تجارت با این کشور ثروتمند یک ظرفیت بسیار بزرگ است.

وی گفت: کشور عمان به دلیل داشتن موقعیت راهبردی، دروازه ارتباطات تجاری و سیاسی با کشورهای شرق است و کشورهای بسیاری از این فرصت استفاده می‌کنند.

رییس اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان افزود: حکومت کشور عمان تمام اقشار و طبقات اجتماعی را به یک دید نگاه می‌کند و تلاش دارد تا تمامی جوامع از فرصت‌هایی برابر بهره‌مند شوند.

المسکری همچنین مهمترین ابزار برای سرمایه‌گذاری در کشور عمان را آشنایی با قوانین و سازمان‌های حوزه سرمایه گذاری عنوان کرد.

در ادامه این همایش رییس کمیته توسعه معادن و املاک اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان افزود: کشور ایران و عمان مواد معدنی مشابهی را تولید می‌کنند که این مهم نقطه اشتراک بسیار مهمی برای توسعه تجارت بین این ۲ کشور در حوزه صنایع معدنی است.

جمال بن ناصر المصلحی اظهار کرد: در کشور عمان معادن فلزی، سنگ های معدنی، نیکل، کروم، آهک و مرر استخراج و تولید می‌شود.

وی گفت: استخراخ مواد خام مس از قدیمی‌ترین مواد معدنی کشف شده در این کشور است .

رییس کمیته توسعه معادن و املاک اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان اضافه کرد: از ایجاد کارخانه در حوزه صنایع معدنی توسط سرمایه گذاران ایرانی در کشور عمان استقبال و حمایت می‌کنیم.

وجود روابط تجاری و سیاسی سازنده بین ۲ کشور ایران و عمان

رییس کمیته امنیت غذایی اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان نیز در ادامه این همایش بیان کرد: روابط تجاری و سیاسی بسیار خوبی بین ۲ کشور ایران و عمان برقرار است.

رییس اتاق بازرگانی شمال شرقی عمان: خواستار افزایش تبادلات تجاری با ایران هستیم

راشد بن سعید السدیری اظهار کرد: طی سه روز سفر خود به خوزستان با ظرفیت‌های بسیار زیاد سرمایه گذاری و اقتصادی در خوزستان آشنا شدیم و هدف از این سفر تقویت ارتباط تجاری بین عمان ، ایران و خوزستان است.

وی تاکید کرد: حکومت کشور عمان تسهیلات بسیار خوب و ارزنده‌ای را به سرمایه گذاران پرداخت می‌کند و این کشور مکانی امن و مطمئن برای سرمایه گذاری است.

السدیری رسیدن به امنیت غذایی را مستلزم استفاده از تکنولوژی در حوزه کشاورزی دانست و افزود: ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات کشاورزی دنیا است و محصولات زیادی را به این کشور صادر می‌کند.

رییس کمیته امنیت غذایی اتاق بازرگانی استان شمال شرقی عمان اظهار کرد: خوزستان نیز توانایی بسیار زیادی در تولید محصولات کشاورزی دارد و قطعا با همکاری خوزستان می توان کارخانجات زیادی را در حوزه کشاورزی در عمان تاسیس کرد.

وی با بیان اینکه در استان شمال شرقی عمان به کشاورزی مدرن نیازمند هستیم ادامه داد: زمین های بزرگی برای کشاورزی در این استان در نظر گرفته شده و از مهم ترین محصولات کشاورزی این استان گندم است.

السدیری افزود: تشابهات زیادی بین ایران و کشور عمان به لحاظ منابع آبی، خاکی و هوایی وجود دارد به همین دلیل از همکاری با ایران در صنعت کشاورزی استقبال می کنیم.

 هیاتی تجاری از استان شمال الشرقیه کشور عمان برای آشنایی با ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی خوزستان به مدت یک هفته این استان سفر کردند.

برچسب ها: عمان ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار