تا تاریخ ۱۸ شهریور، ۹۵.۴۴ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

تا تاریخ ۱۸ شهریور، ۹۵.۴۴ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و هنوز حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز از جمعیت ۱۵ میلیونی در دوره‌های مختلف تحصیلی ثبت‌نام نکرده‌اند.

 حدود ۱۰ روز دیگر مدارس کشور باز شده و دانش‌آموزان از روز یکشنبه اول مهر ۱۴۰۳ وارد مدارس می‌شوند، با این حال همچنان برخی دانش‌آموزان کشور موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده‌اند و مدارس و مناطق آموزش و پرورش آنها را با گفتن "جا نداریم" دست خالی رهسپار می‌کنند و همین موضوع منجر به بلاتکلیفی و سرگردانی برخی شهروندان در روز‌های پایانی تعطیلات تابستانی شده است.

آمار ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس تا تاریخ ۱۸ شهریور نشان می‌دهد که هنوز حدود ۵ درصد دانش‌آموزان (حدود ۷۰۰ هزار نفر) موفق به ثبت‌نام در مدارس نشده‌اند.

وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس در هفته‌های پایانی شهریور بدین شرح است:

ثبت نام ۹۵ درصد دانش‌آموزان

تا تاریخ ۱۸ شهریور در مجموع ۹۵.۴۴ درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند، تعداد دانش‌آموزان سال گذشته ۱۵ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۹۰۸ نفر بود و تعداد دانش‌آموز ثبت‌نام شده سال جدید ۱۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۹۱۲ نفر است و و ۷۲۹۹۹۶ نفر هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند.

۹۷.۵۴ درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد دانش‌آموزان سال گذشته ۹ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۸۴۴ نفر و تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده سال جدید ۹ میلیون و ۳۱ هزار و ۸۲۵ نفر است.

۸۶ درصد دبیرستانی‌ها ثبت‌نام کرده‌اند

در دوره متوسطه اول ۹۷.۱۹ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد دانش‌آموزان سال گذشته سه میلیون و ۸۰۹ هزار ۹۵۳ نفر و تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده سال جدید ۳ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۴۱ نفر است.

در دوره متوسطه دوم، انتخاب رشته دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی اجباری برخی دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها با وجود نداشتن ظرفیت لازم و مواجه شدن خانواده‌ها با جمله تکراری "جا نداریم" از سوی مدیران هنرستان‌ها منجر به بلاتکلیفی خانواده‌ها شده است و برخی در روز‌های پایانی شهریور همچنان موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

در دوره متوسطه دوم ۸۶.۵۰ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کردند و تعداد دانش‌آموزان سال گذشته ۲ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۱۱۱ نفر و تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده سال جدید ۲ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۶ نفر است.

منبع: تسنیم

برچسب ها: ثبت نام مدارس ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار