سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به ارتقای شاخص‌های ایمنی استان و بررسی وضعیت ایمنی زمین، گفت: در این راستا دلایل فرونشست زمین در ۹ پهنه مختلف و شهرستان‌های شمال و جنوب استان مورد مطالعه قرار گرفت.

رسول عطایی سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی امشب در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان با حضور معاون سازمان پدافند غیرعامل، گفت: این مطالعات در راستای موضوع پدافند غیرعامل در طرح شهرسازی و توسعه اماکن شهری و روستایی انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این راستا و برای رعایت اصول فنی و ایمنی بیش از ۱۵۰ ساختمان بلند مرتبه در آذربایجان‌غربی شناسایی و از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار گرفت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهم و اساسی در تصمیم‌سازی‌ها و اجرای طرح‌های حوزه راه و شهرسازی در راستای کاهش مخاطرات و خسارات احتمالی است که در این راستا پیوست‌های مطالعاتی و اجرایی طرح‌های عمرانی تدوین شده است.

عطایی اظهار کرد: برای کاهش مخاطرات زلزله، ۵۴ دستگاه شتاب‌نگار نسل جدید در آذربایجان‌غربی نصب شده که این دستگاه‌ها به صورت برخط، داده‌ها و اطلاعات مربوط به زلزله و نحوه امدادرسانی سریع و به موقع را به مراکز کنترل ارسال می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.