رییس پارک ملی بمو گفت که با بهره گیری از تجهیزات نظارتی دید در شب تصاویری از یک قلاده پلنگ ایرانی ثبت و ضبط شد.

احمد رستگار امروز سه شنبه با ابراز خرسندی از مشاهده پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو به خبرنگاران اظهار کرد: این تصاویر در حال گشت و مراقبت شبانه محیط بان شیرازی پیمان خوبکار ثبت شد.

وی وجود پلنگ در پارک ملی بمو را برآیند فضای مناسب، امنیت زیستگاه و کاهش خطر و آسیب هایی دانست که زیست این گونه ارزشمند و در معرض انقراض را تهدید می کرد.

به گفته وی، وجود پلنگ تکمیل کننده بخشی از چرخه زیستی در پارک ملی بمو است و نوید بخش شرایط مناسب برای زیست گونه های حیات وحش قلمداد می شود.

رستگار، توجه به حفاظت مشارکتی و استفاده از توان محیط بانان و جوامع محلی برای مدیریت مناطق محیط زیست را رویکردی برای زیست بهتر و ایجاد امنیت زیستگاه دانست و گفت: پارک ملی بمو در استان فارس و محدوده جنوب ایران نمونه کاملی از حفاظت مناسب گونه های حیات وحش قلمداد می شود و امید است با تداوم این روند شاهد افزایش شمار گونه های در معرض انقراض باشیم.

رییس پارک ملی بمو برخی از توانمندی ها و قابلیت های تجهیزات فنی محیط بانی موجود در این پارک را برشمرد و اضافه کرد: پارک ملی بمو از پیشگامان استفاده از دوربین های پیشرفته دید در شب و دیگر امکانات نوین پایش شامل پهپاد مجهز به شناسایی انسان به منظور برخورد قاطع با متخلفان و شکارچیان است.

وی با بیان اینکه پایش و سرشماری گونه های حیات وحش با بهره گیری از این تجهیزات انجام می شود، افزود: با جذب حمایت جوامع محلی و بکارگیری حداکثری نیرو و امکانات در دسترس از هیچ کوششی در جهت صیانت از انفال الهی و حفاظت محیط زیست کوتاهی نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار