رئیس سازمان شیلات گفت: بنابر آمار در ۵ ماهه امسال ۶۸ هزارتن محصولات شیلات صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سیدحسینی رئیس سازمان شیلات با اشاره به صادرات محصولات شیلاتی به ۴۵ کشور دنیا در ۵ ماه ابتدای سال  گفت: انواع ماهیان دریایی، خوراک آماده آبزیان و میگو، در صدر محصولات صادراتی قرار دارند.

او افزود: طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات محصولات شیلاتی در پنج ماهه ابتدایی امسال افزایش ۳۲ درصدی از نظر وزنی و افزایش ۲۴ درصدی از نظر ارزشی داشته است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: میزان وزنی صادرات محصولات شیلات در پنج ماهه ابتدای امسال ۶۸ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته او، سال گذشته با صادرات ۲۱۰ هزار تن محصول شیلاتی به بیش از ۵۰ کشور هدف، رکورد ۶۵۰ میلیون دلاری صادرات آبزیان از لحاظ ارزشی شکسته شد که این امر نشان از پایبندی کشورمان به استانداردهای بین‌المللی دارد.

حسینی از دستور کار قرار گرفتن مواردی چون شناسنامه‌دار کردن مزارع شیلاتی و شناسه‌دار کردن محصولات شیلاتی خبر داد و گفت: سامانه سجاک نیز قابلیت رصد محصولات شیلاتی پیش از تولید، زمان تولید و پس از آن را داراست.

او تاکید کرد: تحقق صادرات ۳۰۰ هزار تنی انواع آبزیان به ارزش حدود ۷۰۰ میلیون دلار تا پایان سال قابل پیش‌بینی است.

معاون وزیر در سازمان شیلات، به مستمر بودن تولیدات شیلاتی در تمامی فصول اشاره کرد و گفت: کم‌آب‌بر بودن تولیدات شیلاتی، سالم بودن غذاهای تهیه شده از آبزیان و بازارپسندی محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی برخی از مزیت‌های آبزیان است و درصدد هستیم تا ارزش افزوده تون ماهیان را با تولید محصولات خاص چون "ساشی می" افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.