رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در آیین رونمایی از سامانه آزمایشی تنقیح قوانین با هوش مصنوعی گفت: موضوع تنقیح قوانین سال‌ها مطرح بود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر اینکه سامانه هوش مصنوعی، به تنقیح قوانین سرعت خواهد بخشید، گفت: در ۲ سال گذشته با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت قوانین مجلس این موضوع امروز به ثمر نشست.

بابک نگاهداری روز سه شنبه - ۲۰ شهریورماه - در آیین رونمایی از سامانه آزمایشی تنقیح قوانین با هوش مصنوعی گفت: موضوع تنقیح قوانین سال‌ها مطرح بود و با توجه به انبوه قوانین در کشور، نظام رسیدگی به قوانین را دچار مشکل کرده بود.

وی افزود: آقای دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از ابتدای مجلس یازدهم، به ایجاد این سامانه تاکید داشت تا از ظرفیت هوش مصنوعی در این حوزه استفاده کنیم و در ۲ سال گذشته با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و معاونت قوانین مجلس این موضوع امروز به ثمر نشست.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایجاد این سامانه رویکرد علمی همراه با کار کارشناسی لحاظ شده است، افزود: احتیاط لازم برای انجام این سامانه در نظر گرفته شد تا بیش از حد به هوش مصنوعی تکیه کنیم و هم اینکه ظرفیت‌های جدید علمی را منکر نشدیم و در این مسیر تیم بسیار خوبی از حقوقدانان کشور مستقر شدند و این کار را به سرانجام رساندند تا این سامانه در فاز آزمایشی عمومی انجام شود.

نگاهداری تصریح کرد: مدت ۶ ماه در فضای محدودتری این سامانه فعالیت کرد تا ایرادات آن رفع شود و منجر به این شد امروز اجرای آزمایشی عمومی آن با راستی آزمایی ۹۹ درصد و بررسی مباحث علمی با راستی آزمایی بین ۷۵ تا ۸۰ درصد به مرحله اجرا برسد.

وی با بیان اینکه در ایجاد این سامانه نقش نیروی انسانی نادیده گرفته نمی‌شود، افزود: این مجموعه به پیشبرد سریع تنقیح قوانین کمک خواهد کرد. البته برنامه ریزی برای فاز بعدی این سامانه در نظر گرفته شده تا این سامانه به زودی تنظیم متون قوانین جامع را به مجلس ارائه دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر سامانه که رونمایی شد، کتاب‌های تخصصی برای معرفی اقدامات زیربنایی که برای این کار تولید شده در اختیار مردم قرار داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار