معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از مرکز فعالیت زنان و کودکان چینگدائو بازدید کرد.

زهرا بهروزآذر، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در نخستین روز ورود به چینگدائو با هدف شرکت در اجلاس مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای، به ریاست دوره‌ای چین و به دعوت رئیس فدراسیون زنان چین، در جریان فعالیت‌های مرکز زنان و کودکان شهر چینگدائو قرار گرفت.

این مرکز که متشکل از ۱۲ واحد ارتقاء مهارت است، به کودکان و خانواده‌ها نحوه عملکرد صحیح را در مواجهه با حوادث و سوانح و بحران‌ها آموزش داده و زنان با روش‌های کارگاهی و عملیاتی ساده و شبیه‌سازی شده، آموزش کمک‌های اولیه، اطفاء حریق، آشنایی با علائم راهنمایی و رانندگی و… را حین بازی و فراغت می‌آموزند. این مرکز ذیل ایده "خانواده خوشبخت" قرار دارد و ابزاری برای تحقق آن است.

آموزش صنایع دستی، خوشنویسی، ساز‌های سنتی چین، پخت غذا‌های ساده و نظایر آن، مهارت‌هایی هستند که کودکان به تنهایی یا در کنار مادر آموزش می‌بینند و همزمان مادر نیز از آموزش‌های مورد علاقه خود بهره‌مند می‌شود. رسیدن به خانواده‌ای دوستدار محیط زیست، اهل ورزش و امن، از مولفه‌های خانواده خوشبخت در این مرکز معرفی شدند. 

معاون رئیس جمهور نیز ضمن اشاره به توانمندی‌ها و اقدامات مشابه کشورمان در عرصه آموزش به کودکان و خانواده‌ها، برای تبادل تجربیات بین دو کشور در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، لازم به ذکر است اجلاس مجمع زنان شانگهای با موضوع "توانمندسازی دیجیتال و مشارکت اقتصادی زنان" از ۲۰ تا ۲۲ شهریور ماه سال جاری به میزبانی چین در شهر چینگدائو برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار