فرماندار شادگان گفت: صید با شوکر برقی در تالاب شادگان برخورد جدی و قانونی در پی خواهد شد.

جمال صالح‌زاده فرماندار شادگان در نشست با شیوخ شادگان گفت: موضوع صید با شوکر برقی دیگر یک مسئله معمولی نیست بلکه یک بحران حاد در حوزه اشتغال و معیشت جوامع محلی است.

او افزود: اداره‌های حفاظت محیط زیست و شیلات با هماهنگی و حمایت شورای تامین شهرستان، برای مقابله قاطعانه با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان قانونمند در شهرستان برنامه‌ریزی خواهند شد.

آقای صالح زاده گفت: با افزایش امکانات و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شادگان با صیادان غیرمجاز و خارج از چارچوب قانونی که با دستگاه‌های ممنوعه برقی اقدام به صید غیرقانونی ماهی می‌کنند، برخورد خواهد شد و متخلفان برای جلوگیری از ادامه این روند به مراجع ذیصلاح معرفی می‌شوند.

فرماندار شادگان به اعلام انزجار شیوخ و بزرگان طوایف از صیادان غیرمجاز در تالاب شادگان اشاره کرد و افزود: از شیوخ و بزرگان عشایر انتظار داریم با حضور و همکاری با دستگاه‌های مرتبط در مقابله برای برچیده شدن این پدیده شوم صید غیرمجاز اهتمام ویژه داشته باشند.

صالح‌زاده با اشاره به اهمیت حفظ تالاب برای جوامع محلی گفت: تالاب شادگان از مهمترین منابع تامین معیشت و اشتغال جوامع روستایی ومحلی شهرستان بوده و موجب ارتزاق بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرستان چه از طریق صید و صیادی و چه تامین نیاز علوفه دامی و رونق گردشگری تالابی است لذا بر نقش تکلیفی شیوخ عشایر در همراهی و حفظ این میراث طبیعی و گرانبها تاکید داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.