با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور، دو پایگاه امدادی چند منظوره در رفسنجان به بهره برداری رسید.

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، امروز سه شنبه به همراه جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در رفسنجان حضور یافت و ضمن افتتاح دو طرح امدادی هلال احمر (یعنی یکی در جاده سرچشمه روبروی فرودگاه و دیگری در شهر جوادیه الهیه فلاح رفسنجان)، از املاک و موقوفات هلال احمر رفسنجان بازدید کرد.

حسن امینی رنجبر رئیس جمعیت هلال احمر رفسنجان در حاشیه آئین افتتاحیه این دو طرح گفت: پایگاه امداد و نجات چندمنظوره شهید بخشی این جمعیت در جاده سرچشمه روبروی فرودگاه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار احداث شد.

وی افزود: زیربنای ساختمان این پایگاه ۲۲۰ من مربع است که با کمک بخش خصوصی و دولتی بالای ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هم صرف ساخت و ساز آن شده است.

امینی رنجبر تصریح کرد: همچنین پایگاه امدادی چند منظوره دیگری هم در جوادیه الهیه فلاح از توابع رفسنجان با همت خیر احداث شده و به بهره برداری رسید که مساحت ساختمان هم ۲۰۰ متر مربع است.

وی ضمن اشاره به استقرار یک تیم سه نفره امداد و نجات در هر کدام از این پایگاه‌ها برای امدادرسانی در سوانح احتمالی بیان داشت: ویژگی اصلی این پایگاه ها، چندمنظوره بودن آن است به طوری که علاوه بر پوشش امدادی حوادث کوهستان و ارتفاعات، حوادث جاده‌ای و امدادرسانی به سایر حوادث نظیر ریزش ساختمان و آوار و سیلاب نیز از وظایف این پایگاه‌ها است.

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: یکی از مهم ترین مسیر‌های ترانزیتی کشور محور‌های مواصلاتی رفسنجان است که شمال را به جنوب و شرق را به غرب متصل می‌کند؛ لذا امنیت در جاده‌ها باید ایجاد و حفظ شود.

وی افزود: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی و در مجموع چند منظوره می‌تواند خطرات احتمالی حوادث را کاهش دهد که در خصوص احداث سه مورد پایگاه چند منظوره امداد و نجان در کشکوئیه، جاده سرچشمه و جوادیه الهیه فلاح از عوامل دست اندر کار قدردانی می‌کنیم.

 در این بازدید کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر کشور، درویشی معاون حقوقی و امور استان‌ها هلال احمر، رضایی فرماندار رفسنجان، انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، فلاح مدیر کل هلال احمر استان، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و جمعی دیگر از مسئولین حضور داشتند و از املاک و موقوفات هلال احمر رفسنجان بازدید شد.

در رفسنجان ۴۰۰ هکتار اراضی پسته وقف سلامت است و در این خصوص رفسنجان نیمی از موقوفات هلال احمر کشور را داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار