اداره هواشناسی استان مرکزی: دمای هوا طی دو روز آینده کمی افزایش و پس از آن کاهش خواهد یافت.

کارشناس اداره هواشناسی استان مرکزی در پیش بینی وضعیت هوای استان گفت: بررسی و تحلیل آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی حاکی از تضعیف جریانات شرقی در بیابان‌های مرکزی کشور و استان می‌باشد، اما به دلیل پایداری جو و ماندگاری ذرات معلق کماکان پدیده گردوغبار در برخی از مناطق استان دور از انتظار نمی‌باشد.

رضا مرادی می گوید: تا روز پنجشنبه عمدتا صاف تا قسمتی ابری در برخی مناطق غبارآلود و در ساعات بعدازظهر گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. 

او افزود: دمای هوا طی دو روز آینده کمی افزایش خواهد یافت، اما از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده دمای هوا بطور نسبتا محسوسی کاهش خواهد یافت.

به گفته مرادی بررسی‌های فعلی نشان می‌دهد از روز جمعه تا روز یکشنبه عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو موجب افزایش ناپایداری جو در استان خواهد شد که اغلب سبب افزایش ابر در برخی از ساعات و افزایش سرعت وزش باد در استان خواهد شد. احتمال برخی رگبار‌های پراکنده طی این مدت، بویژه در ساعات بعدازظهر روز شنبه در برخی از نقاط استان دور از انتظار نمی‌باشد. 

مرادی این را هم گفت که به دلیل افزایش سرعت وزش باد و شرقی شدن جریانات احتمال خیزش گردوخاک محلی و همچنین انتقال گردوخاک از نواحی مرکزی کشور به استان طی این مدت وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.