وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به گفتگو با عراق در خصوص همکاری‌های امنیتی از جمله نقش نیرو‌های آمریکایی در منطقه ادامه خواهد داد.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران گفت که گفتگو‌های امنیتی بین دو کشور عراق و آمریکا از طریق کارگروه کمیته عالی نظامی بغداد و واشنگتن ادامه دارد.

براساس گزارش آناتولی، او افزود: این وزارتخانه در نظر دارد پس از پایان مذاکرات، جزئیات بیشتری را در مورد این موضوع به اشتراک بگذارد که مربوط به نقش نیرو‌های آمریکایی در منطقه نیز می‌شود.

سخنگوی وزرات دفاع آمریکا بدون جزئیات بیشتر گفت که عراق نقش بسیار مهمی  در منطقه ایفا می‌کند. در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی در عراق حضور دارند که ثابت العباسی، وزیر دفاع عراق چند روز پیش اعلام کرد که بغداد با واشنگتن در مورد خروج نیروهایش از کشورش طی دو سال به توافق رسیده است.

العباسی روز یکشنبه در گفتگو با شبکه العربیه و الحدث گفت: توافق شد که ماموریت (ائتلاف بین المللی مبارزه به سرکردگی آمریکا) در دو مرحله پایان یابد. فاز اول امسال آغاز و تا سال ۲۰۲۵ ادامه دارد و فاز دوم در سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد.

آمریکا و عراق مذاکرات رسمی خود را در ژانویه گذشته درباره پایان دادن به حضور ائتلافی که به بهائه کمک به دولت عراق برای مبارزه با داعش ایجاد شده بود، آغاز کردند.

مقامات عراقی با توجه به تشدید حملات انجام شده توسط واشنگتن به گروه‌های مسلح عراقی که آنها را به حمله به نیرو‌های خود در عراق و سوریه متهم می‌کند، به طور دوره‌ای خواستار خروج این نیرو‌ها می‌شوند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار