۹۲ درصد جمعیت استان قم باسواد هستند و تعداد افراد بی سواد و کم سواد به ۱۸ هزار فرد رسیده که نشان دهنده پیشتازی سوادآموزی در استان است.

غلامرضا رضایی گفت: در حال حاضر ۲۳۰۰ نفر در دوره‌های سواد آموزی شرکت دارند و تعدادی از این افراد در ورودی دانشگاه‌های عالی کشور پذیرفته شده‌اند و در حال تحصیل هستند و همچنین ۱۳۸ نفر از افرادی که در دوره‌های سواد آموزی شرکت می‌کردند، امروز در پست‌های کلان مدیریتی در حال فعالیت هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: اطلاع رسانی این دوره‌ها از طریق نواحی استان انجام می‌شود و حتی پس از ثبت نام دانش آموزان، والدین آنها شناسایی می‌شوند و پس از احصا به اداره آموزش پرورش انتقال داده می‌شوند.

او ادامه داد: طرح‌های روستای باسواد، سواد قرآن پایه، نهضت دانش آموزی و طرح مدرسه محور از جمله طرح‌هایی است که در راستای سواد آموزی در استان قم اجرا می‌شود.

رضایی بیان کرد: در گذشته سواد آموزی فقط محدود به خواندن و نوشتن بود، ولی امروز سواد آموزی به روش نوینی پیش می‌رود و فراتر از این اوامر است، ضمن اینکه در کلاس‌های سواد آموزی مسائل خانه داری، دینی، مهارت‌های فردی و فناوری آموزش داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار