نهضت سواد آموزی استان قم بالاترین امتیاز و رتبه نخست کشوری را در ارتباطات برون دستگاهی کسب کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: ازنتایج پژوهش بررسی میزان کارایی و اثربخشی مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های طرف همکاری در تحقق برنامه‌های نهضت سوادآموزی، استان قم رتبه نخست وبالاترین امتیاز را در ارتباطات و تعاملات برون دستگاهی به دست آورد.

قاسمی نیا پیگیری کار‌ها و برقراری ارتباط مستمرو فعال وتعامل بادستگاه هاو جلب مشارکت وهمکاری آنان وارتباط دوسویه بارسانه‌ها رادرپیشرفت وتحقق اهداف وبرنامه‌ها وطرح‌ها بسیارموثروراهبردی دانست وافزود: پژوهش مذکور توسط گروهی ازپژوهشگران وزارت آموزش وپرورش ودانشگاهی حدود یک سال و نیم دربین استان‌های مختلف بررسی میدانی و توصیفی و پیمایشی انجام گرفت و در رده‌بندی استانی، استان قم رتبه اول و بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

عضوشورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: شاخص‌های مورد پژوهش در خصوص ارتباط با دستگاه‌ها و سازمان‌ها و اجرای تفاهم‌نامه‌ها است.

او نقش تفاهم‌نامه‌ها ودستگاه ها‌ی اجرایی دولتی وغیردولتی به ویژه دستگاه‌های عضوشورای پشتیبانی سوادآموزی وشورای آموزش وپرورش را در انجام تعهدات و پیشبرد روند و توسعه سوادآموزی مهم یاد کرد.

قاسمی‌نیا افزود: یکی از مهمترین اهداف تفاهم‌نامه‌ها استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای دستیابی به اهداف و برنامه‌های سوادآموزی و شتاب بخشی به فرایند سوادآموزی است.

معاون سواد آموزی استان افزود: برای اجرای برنامه‌های مشارکتی باید به سه سطح مشارکت درون بخشی که مدرسه ودستگاه آموزش و پرورش و میان بخشی یا بین بخشی که شامل دستگاه‌ها و سازمان‌ها و فرابخشی که درسطح سازمان نهضت سوادآموزی است که شامل دولت و مجلس شورای اسلامی می‌شود و هماهنگی و ارتباط این سه بخش نیاز است.

معاون سوادآموزی استان افزود: شتاب بخشی به حرکت دستگاه‌ها و حرکت‌های مردمی ونیز پایان بخشی به سوادآموزی پایه که اولویت اصلی ماموریت نهضت سوادآموزی شمرده شده باگسترش گفتمان سازی سوادآموزی وتعامل وهماهنگی این سه بخش و بامدیریت و روحیه جهادی ممکن می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار