مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان قزوین امروز سه شنبه با حضور استاندار در ساختمان ستاد بحران به بهره برداری رسید.

مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان قزوین ظهر امروز برای نخستین مرتبه در استان قزوین با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار و جمعی از مسئولین راه اندازی شد تا در زمینه اطلاع رسانی و اتخاذ تصمیمات مورد نیاز در کمترین و بهترین زمان ممکن گامی مهم و موثر برداشته شود.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در این مراسم گفت: مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان در گذشته وضعیت مناسبی نداشت که با برنامه ریزی‌های لازم اطلاعات استان از دستگاه‌های اجرایی شامل آب منطقه‌ای، شرکت توزیع برق، آبفای شهری، دوربین‌های راهداری و منابع طبیعی در این سالن تجمیع شد.

علیمی با بیان اینکه اعتباری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای کل این طرح‌ها هزینه شده است، اضافه کرد: برای تجهیز این مرکز حدود ۳۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و علاوه این طرح، پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران استان نیز در منطقه مینودر تجهیز شد که امروز افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: تکمیل سیستم بی سیم مدیریت بحران استان و سیستم دیگری تحت عنوان سیستم پی اُ سی (POC) که بر شبکه ایرانسل کار می‌کند، در کنار شبکه بی سیم به مدیریت بحران اضافه شده که بتوانیم در مواقع بحرانی استفاده کنیم.

این مسئول در خصوص مزایای اجرای این طرح‌ها بیان کرد: سیستم‌های تصویری مدیریت بحران در گذشته به صورت پراکنده در اختیار دستگاه‌های خدمات رسان استان بود که با اجرای این طرح تمامی این امکانات در این سالن تجمیع شد تا تصمیم گیری بهتر و مناسب تری داشته باشیم.

علیمی عنوان کرد: سیستم پهپادی مدیریت بحران مجهز به دوربین دید در شب امروز رونمایی خواهد شد که با این سیستم علاوه بر مرکز بی سیم پایش تصویری از سطح استان در مواقعی که مخاطرات طبیعی در مناطق دور افتاده رخ می‌دهد نیز امکان پایش وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران قزوین گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای سیستم پهبادی و ۴۵ میلیارد ریال برای سالن مرکز مدیریت بحران در منطقه مینودر هزینه شد.

خرید ۲ دستگاه پهپاد در قزوین برای اعزام در مواقع بحرانی

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: توجه به موضوع نوسازی و مقاوم سازی زیرساخت‌ها و تجهیزات مدیریت بحران می‌تواند کمک موثری به جلوگیری از تلفات جانی و مالی داشته باشد.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های مدیریت بحران قزوین طی سال‌های گذشته دچار آسیب‌هایی شده بود و شبکه ارتباطی برای بحران‌ها در استان وجود نداشت که یک سلسله اقدامات برای ارتقا زیرساخت‌های مدیریت بحران برنامه‌ریزی شد.

رجحانی ادامه داد: برنامه جامعی برای ارتقا امکانات و زیرساخت‌های مدیریت بحرانی در قزوین تدوین و به روزرسانی شد که امروز برای نخستین مرتبه سالن مانیتورینگ در قزوین افتتاح می‌شود.

به گفته این مسئول، تمام شبکه‌های موجود این سالن با شرکت‌های خدمات رسان استان در ارتباط است و برای مدیریت بهتر مواقع ضروری نیز ۲ پهپاد خریداری شد که امکان ارسال تصویر از کانون‌های بحرانی دارد و در زمان ۳۰ دقیقه‌ای به دورترین مناطق استان ارسال می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: شبکه بی سیم رادیویی و بی سیم متصل به ایرانسل نیز در قزوین استقرار یافت تا پراکندگی‌های بخش بحران کنترل شود و امکان و توان و پایایی استان در مدیریت بحران ارتقا یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار