گروه‌های جهادی اقدام به رنگ‌آمیزی و زیباسازی ۴۳۸ مدرسه و ۲۱۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های خراسان جنوبی و سایر مناطق محروم کرده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: طرح شهید روح الله عجمیان که با هدف بهبود کیفیت فضا‌های آموزشی و ایجاد محیط‌های شاداب و انگیزه‌بخش برای دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا می‌شود، با تخصیص بودجه ۱۴ میلیارد تومانی به صورت ویژه برای زیباسازی و تعمیر مدارس شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه، عشق‌آباد و سایر مناطق محروم استان، به عنوان یک اقدام ارزشمند در راستای عدالت آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.

رخسارپور به اقدامات انجام شده در این طرح اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی با تمام توان وارد عمل شده‌اند و با استفاده از این بودجه، اقدام به رنگ‌آمیزی و زیباسازی ۴۳۸ مدرسه و ۲۱۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های مذکور و سایر مناطق محروم کرده‌اند.

وی افزود: همچنین بیش از هزار میز دانش‌آموزی تعمیر و نوسازی شده است تا دانش‌آموزان بتوانند در محیطی مناسب و با تجهیزات کافی به تحصیل بپردازند.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه علاوه بر رنگ‌آمیزی و تعمیر میز و صندلی‌های مدارس، سایر تجهیزات آموزشی نیز مورد بررسی و تعمیر قرار گرفته‌اند، افزود: اجرای این طرح، تأثیر بسزایی بر دانش‌آموزان و جامعه محلی در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه و عشق‌آباد و سایر مناطق محروم داشته است. 

رخسارپور موفقیت این طرح را نتیجه مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های جهادی، خیرین و مردم محلی دانست و گفت: همکاری و همدلی این گروه‌ها، باعث شده است تا این طرح با موفقیت پیش رود و نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

طرح شهید عجمیان، برای دومین سال متوالی با رویکرد بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق هدف برنامه‌ریزی شده است که به عنوان یکی از طرح‌های موفق در حوزه آموزش و پرورش کشور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار