فرشیدی گفت: تا ۳۰ سال آینده با کاهش جمعیت و سالمندی مواجه خواهیم شد.

حسین فرشیدی٬ معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست کشوری سلامت مادران و جوانی جمعیت گفت: متخصصان زنان در دانشگاه‌ها نقشی پررنگ در زمینه جوانی جمعیت ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت قبل از بارداری تا حتی بعد از تولد نوزاد مراقب سلامت مادران و فرزندان است.

فرشیدی ادامه داد: تا ۳۰ سال آینده با کاهش جمعیت و سالمندی مواجه خواهیم شد.

در ادامه مراسم، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: قشر متخصصین زنان نقش مهمی در اجرای قانون دارند زیرا فرهنگسازی بهداشتی مربوط به این قشر است و در وزارت بهداشت باید توجه بیشتری به این جامعه داشته باشیم.

وی افزود: تدوین بسته‌های متنوع بیمه‌ای برای خدمات، گسترش مراکز سطح دو و سه درمان ناباروری طبق قانون باید انجام شود که تا حد زیادی پیش رفته اما باید توسعه یابد. نکته بعدی خوشایندسازی زایمان طبیعی است، در زمان حاضر استان گیلان و مازندران بیشترین آمار زایمان سزارین را دارند و میزان سزارین آن‌ها نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ درصد است و در عین حال کمترین میزان ولادت را در کشور دارند و هشدار اضمحلال جمعیتی در این دو استان به صدا درآمده است.

 محمدبیگی ادامه داد: قانون وزارت بهداشت را متعهد کرده که سالانه ۵ درصد زایمان طبیعی را افزایش دهد اما توفیقی در این زمینه حاصل نشده و بنابراین باید در مجلس و دولت با تصویب قوانین از طرق مختلف برای افزایش مراکز زایمان ایمن، تقویت نظام مامایی و بهورزی اقدام کنیم.

وی گفت:  در حال حاضر در اجرای بسته ویژه مادر و کودک و ترویج تغدیه با شیر مادر مشکل داریم. رایگان کردن خدمات بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان در بیمارستان‌های دولتی درخواست ما از وزارت بهداشت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار