فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: واهمه‌ای از رویارویی با هیچ قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نداریم و نیروی دریایی ارتش مسئول تأمین امنیت آب‌های بین‌المللی و پهنه اقیانوس هند است.

 امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، با حضور در مرکز آموزش ۰۱ شهیدان سرباز نزاجا، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، گفت: ارتش جمهوری اسلامی و نیرو‌های چهارگانه، در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در بسیاری از عرصه‌های دفاعی امنیتی حائز دستاورد‌ها و مدال‌های ارزشمند و پرافتخاری شده‌اند که این امر، نشان از افتخارآفرینی مداوم و سلحشورانه این نیروی نظامی ولایت‌محور دارد.

وی افزود: این امر که نیرو‌های چهارگانه ارتش از دستان نائب امام زمان (مدظله‌العالی) مدال‌های پرافتخار متعددی را دریافت کرده‌اند، انگیزه و هدفی بسیار متعالی و گران‌قدر برای کسانی است که میخواهند خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف و غایت متعالی زندگی خود قرار دهند.

دریادار ایرانی تاکید کرد: مکرراً به نقش بی‌بدیل ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره شده است؛ نقشی که با آبیاری درخت نظام اسلامی، موجبات تناوری و ثمردهی این نظام الهی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: این مسیر الهی ادامه دارد و کارکنان ارتش با تقدیم جان و انجام بی‌دریغ هرگونه کوشش و مجاهدتی، اجازه نخواهد داد که این مسیر پر فروغ آسیب ببیند.

فرمانده نیروی دریایی درباره جان‌فشانی‌های ارتش در راه انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: مسیری که تا کنون در کشور طی شده است، حاصل انقلابی‌گری، مردمی‌بودن و مکتبی بودن نیرو‌های ولایی ارتش است. از نخستین روز‌های انقلاب اسلامی تا کنون، در هر جایی که لازم بوده، ارتش حضوری مؤثر و به موقع داشته است.

دریادار ایرانی در ادامه با بیان آن‌که نیروی دریایی ارتش، با اهتمام به الگو‌های دینی و برنامه‌ریزی بر اساس موازین و خط مشی‌های مدنظر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) توانسته است به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند، تأکید کرد: نیروی دریایی ارتش در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس، تنها بر حکمرانی دریایی بر پهنه خلیج فارس متمرکز بود، اما در طی سالیان اخیر، این نیرو با التفات و اهتمام به آموزه‌ها و تدابیر راهبردی معظم‌له توانسته است آب‌های بین‌المللی و پهنه اقیانوس‌ها نیز را درنوردد.

وی اظهار کرد: اقتدار و عزت امروز ما در نظام اسلامی، با هیچ دوره‌ای قابل قیاس نیست و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از رویارویی با هیچ نیرو و قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در خلیج فارس واهمه ندارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، به گسترش حوزه اقتدار دریایی ایران، به فراتر از مرز‌های آبی کشور اشاره و تصریح کرد: امروز به برکت نظام اسلامی، تمامی کشتی‌های کشور در هر نقطه از جهان، با کمال قدرت و عزت در حال رفت و آمد هستند؛ به نحوی که کشور در منطقه خلیج عدن تنها با داشتن یک ناوگروه رزمی، توانسته امنیت دریایی خود را به خوبی تأمین کند؛ درحالی‌که کشور‌هایی نظیر آمریکا، با صد فروند کشتی پیشرفته نتوانسته‌است خود را از تیررس گروه‌های مقاومت خارج و امنیت ناوگان خود را به طور کامل تأمین کند.

دریادار ایرانی با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش در تأمین امنیت شاهراه‌های آبی اقیانوس هند، گفت: امروز مسئولیت تأمین امنیت نیرو‌های دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند، به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده و ما به نمایندگی از ملت ایران و ارتش قهرمان، در آن‌جا حضوری مؤثر داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار