افشین گفت: پارک‌های فناوری متعددی در کشور داریم و پارک فناوری پردیس یکی از نمونه‌های بین‌المللی موفق است.

حسین افشین در جمع خبرنگاران در در آیین رونمایی منطقه بین المللی نوآوری ایران و ییست و دومین اجلاس سالیانه پار‌ک فناوری پردیس گفت: برای رشد یک منطقه و ایجاد اکوسیستم نوآوری، چندین فاکتور کلیدی لازم است که مهم‌ترین آنها احداث یک شهر نخبگانی در کنار این منطقه است. اگر موفق به دریافت مجوز احداث چنین شهری نشویم، شاهد پیشرفت نخواهیم بود.

او افزود: پارک‌های فناوری متعددی در کشور داریم و پارک فناوری پردیس یکی از نمونه‌های بین‌المللی موفق است. این پارک توانسته طبق قانون جهش، نقش سازمان توسعه‌ای را ایفا کند. اگر پارک پردیس به عنوان یک سازمان توسعه‌ای موفق عمل کند، سایر پارک‌ها نیز به آن خواهند پیوست.

او اظهارکرد: دولت جدید قرار است حامی و تسهیل‌گر باشد. ما همچنان مانند دولت‌های قبل دو پارامتر اصلی برای حمایت از جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار داریم. این حمایت‌ها همیشه مادی نیستند؛ بسیاری از آنها به رفع موانع قانونی نیاز دارند.

افشین گفت: در کنار اکثر دانشگاه‌ها و در تمامی استان‌ها، پارک‌های فناوری و مراکز رشد تحت نظارت اساتید دانشگاهی ایجاد شده است. هر فردی که ایده‌ای داشته باشد می‌تواند به این مراکز مراجعه کند تا از حمایت‌های لازم برخوردار شود و ایده‌اش از مرحله صفر به مرحله توسعه برسد. بهترین مکان برای ایده‌پردازان، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار