مستند پرونده‌های بی بی (نتانیاهو) به کارگردانی الکسیس بلوم و تهیه کنندگی الکس گیبنی برنده اسکار با محوریت فساد‌های نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۰ و ۱۱ سپتامبر در جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده می‌شود.

پرونده‌های بی بی یک افشاگری خبرنگاری است که بر اساس فیلم‌های فاش شده و مصاحبه‌های جدید با شخصیت‌های کلیدی اسرائیل، از جمله ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق، نیر هفتز، سخنگوی سابق نتانیاهو، آمی آیالون، رهبر سابق شین بت، و راویو دراکر روزنامه نگار محقق ساخته شده است. 

این فیلم جزئیات پرونده‌های فسادی است که منجر به متهم شدن نتانیاهو به اتهام نقض اعتماد، رشوه و کلاهبرداری در سال ۲۰۱۹ شد. این پرونده‌ها همچنین همسرش سارا و پسرش یایر را درگیر می‌کند. این پرونده‌ها در سیستم قضایی اسرائیل رسیدگی نشده است. 

 رهبران قبلی اسرائیل که متهم به فساد بودند، استعفا دادند، اما نتانیاهو با ایجاد ائتلاف با راست‌گرایان سرسخت که اکنون به عنوان وزیر کابینه هستند، قدرت را حفظ کرد.

 نتانیاهو تلاش کرد تا کنترل بیشتری بر دادگاه عالی اسرائیل داشته باشد که به اعتراضات خیابانی گسترده از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ منجر شد.

بسیاری از اسرائیلی‌ها بر این باور بودند که تلاش‌های نتانیاهو برای به تاخیر انداختن محاکمه‌اش برای درک رویداد‌های اخیر کلیدی است: موافقت ضمنی او با گسترش شهرک‌سازی‌های یهودی در کرانه باختری، مدیریت بحث‌برانگیز او در مذاکرات مربوط به اسیران، و تصمیم‌های نظامی، وضعیتی را ایجاد کرد که دبیرکل سازمان ملل آن را یک لکه ننگ اخلاقی برای همگان نامید.

دادگاه درخواست نتانیاهو برای ممنوعیت پخش مستند (The Bibi Files) در جشنواره تورنتو را رد کرد.

ساعت پخش مستند ۲:۴۵ به وقت محلی است. دیدن فیلم پولی است.

مستند پرونده‌های بی بی

مستند پرونده‌های بی بی در جشنواره فیلم تورنتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار