وزیر خارجه روسیه در نشست شورای همکاری خلیج فارس بر همکاری با همه طرف‌ها برای جلوگیری از انفجار گسترده درگیری تأکید کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای همکاری خلیج فارس به تلاش مسکو برای جلوگیری از جنگ بزرگ منطقه‌ای درخاورمیانه اشاره کرد و مجدداً بر همکاری با همه طرف‌ها برای جلوگیری از انفجار گسترده درگیری تأکید کرد.

لاوروف در واکنش به حملات اسرائیل به سوریه که ۱۶ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، گفت: ناتوانی جامعه بین المللی در توقف جنگ منطقه ای، منجر به گسترش جنگ شد. درگیری احتمالی بین لبنان و اسرائیل، ایران و اسرائیل به سطح خطرناک جدیدی رسیده است.

وی تاکید کرد روسیه با همه طرف‌ها برای جلوگیری از گسترش درگیری همکاری می‌کند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت ایالات متحده آمریکا با تلاش برای مداخله در روند انتخابات و بی ثبات کردن اوضاع در فدراسیون روسیه، دقیقاً به نتیجه معکوس دست یافته است. جامعه روسیه فقط متحدتر شده است. 

او گفت که تلاش واشنگتن برای مداخله در روند انتخابات به هیچ وجه عملی نشده است. علاوه بر این، روس‌ها با رای دادن به نامزد‌های خاص متحد شده اند و در نشان دادن موضع مدنی فعال‌تر شده اند.

لاوروف پیش از این درباره به اصطلاح «فرمول‌های صلح» ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین صحبت کرده بود. او تاکید کرد که آنها ناب‌ترین اولتیماتوم‌ها هستند، بنابراین مسکو هرگز آنها را جدی نگرفته است.

غرب خواهان شکست استراتژیک روسیه در اوکراین است

وزیر امور خارجه روسیه گفت که غرب به دنبال «مذاکره صادقانه» برای حل و فصل جنگ جاری در اوکراین نیست، بلکه تنها می‌خواهد ببیند روسیه «شکست استراتژیک» خورده است.

لاوروف خاطرنشان کرد که مسکو پس از مشاهده آمادگی غرب برای دفاع از حقوق بشر مایل است وارد مذاکرات صلح اوکراین شود. 

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که کشورش نمی‌خواهد در‌ها را به روی ارتباط با غرب ببندد، اما تاکید کرد که توازن منافع ضروری است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار