دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی اعتراض داوطلبان کنکور در جلسه فردای این شورا خبر داد.

ایمان افتخاری، درباره آثار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه سنجش و پذیرش دانشجو و تدابیر شورا در پی اعتراضات برخی داوطلبان، اظهار کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب چند هدف اصلی را پیگیری می‌کرده است که مهمترین آنها، برگشتن مرجعیت کتب درسی، تقویت نقش معلم در مدرسه و برقراری بهتری عدالت آموزشی و سهم عادلانه دهک‌های اقتصادی در پذیرش در دانشگاه‌ها بود.

وی ادامه داد: آثار مصوبه را از طریق ابزار‌های مختلف رصد کرده‌ایم و اطلاعات مختلف از سازمان سنجش، پیمایش و ... به دست آورده‌ایم. تلقی ما این است که حرکت خوبی آغاز شده است و امیدواریم این حرکت پایدار باشد، به‌زودی گزارشی درباره روند اجرای این مصوبه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و داوطلبان ارائه خواهیم داد.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اعتراض برخی داوطلبان گفت: جلسات متعدد با معترضان برگزار و اعتراض‌ها دسته‌بندی شده است. بخشی از اعتراض‌ها جای پیگیری دارد از مهمترین این اعتراض‌ها مربوط به همترازی و مقایسه تراز‌ها با سال‌های مختلف است. این تکلیف شورای عالی بر عهده سازمان ملی سنجش بود و بخشی دیگر درباره دانشجویان مشغول به تحصیل است که در آزمون شرکت کرده‌اند و باعث دشواری بیشتر پذیرش داوطلبان جدید شده است.

افتخاری اعلام کرد: فردا جلسه‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور نهاد‌های مسئول برگزار خواهد شد، امیدواریم در این جلسه به تصمیم‌گیری برسیم که نزدیکترین تصمیم به عدالت باشد و بر این اساس با همکاری دستکاه‌های اجرایی آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار