یک کارشناس انتخاب رشته گفت: اگر داوطلبان شرایط زندگی در خوابگاه یا شهر دیگری را نداشته باشند، رشته پایین تری را در شهر خود انتخاب کنند.

مهلا دشتی، کارشناس انتخاب رشته و مشاوره شغلی گفت: در هنگام اعلام اولیه اسامی قبول شدگان مجاز به انتخاب رشته، نمره های داوطلبان به صورت نمره خام است.

دشتی ادامه داد: توصیه ما به داوطلبان این است که بر اساس رتبه کسب کرده، ۵۰ انتخاب رشته اول خود را ایده آل و بقیه را بر اساس واقعیت موجود انتخاب کنند.

این کارشناس انتخاب رشته و مشاور تاکید کرد:داوطلبان در هنگام انتخاب رشته بابد به این موضوع توجه کنند که اگر شرایط زندگی در خوابگاه و شهر دیگر را ندارند، رشته پایین تر و در شهر خودشان را انتخاب کنند.بررسی ها نشان می دهند که دانشجویان رشته های مهندسی بیشتر متقاضی تغییر رشته در هنگام تحصیل در دانشگاه هستند.

وی بیان کرد: داوطلبان باید در خصوص رشته ها تحقیق لازم را داشته باشند و موضوعاتی مانند آینده شغلی، امکان ادامه تحصیل در کشور و حتی چارت تحصیلی رشته مد نظرشان در دانشگاه را بررسی و پس از تحقیق  اقدام به انتخاب رشته کنند.

این کارشناس انتخاب رشته ادامه داد: انتخاب رشته مسیر زندگی داوطلبان را تا حدودی مشخص می کند و به نوعی حتی در آینده شغلی، ازدواج و حتی  روابط دوستانه فرد دخیل خواهد بود.

وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند باید به دفترچه منتشر شده توسط سازمان سنجش تسلط کافی داشته باشند و تمام اطلاعات درون این دفترچه را مطالعه کنند.

هر داوطلب برنامه های خاص خودش را در مسیر زندگی داشته و دارد و بر اساس این برنامه ها باید تمام جوانب را سنجیده و سپس به انتخاب رشته آن هم بر اساس اولویت هایش اقدام کند.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار